onsdag 3 mars 2010

Sant och sånt.

- Jag hatar mig själv en gnutta om jag inte skrivit minst 500 skönlitterära ord på en dag (hälften av dom är som regel skit men det börjar jag vänja mig vid - så är det för alla). Har jag skrivit över 1000 älskar jag mig själv å andra sidan lite.

- Jag går nästan alltid in på GAP när jag är på stan. Och varenda gång tänker jag "Nämen vad i h*lvete gör jag här bland allt detta trök? Vad är det jag hoppas på liksom?"

- Jag kan störa mig lite-lite-liiite på tjocka män/killar. Aldrig någonsin på tjocka kvinnor. Men män, alltså. Ja jag vet att det är fult. Är inte stolt över't. Utseendemässigt gör det mig inget, lite fetma kan se rätt gött ut in my book. Jag är själv nära vän med chipspåsen liksom.
Men jag tänker lite såhär, att när man tillhör ett kön som har så satans mycket muskelmassa av naturen att hjälpa den passiva förbränningen, hur svårt kan det vara att ha normal BMI då? Med eller utan gubb-bulimi.
Eller det kanske känns för stora män lite som när jag nån enstaka gång tränar, eller när jag ammade; Att aptiten blir helt grotesk och okontrollerbar? Förlåt i så fall.

5 kommentarer:

Yvonne sa...

Gubbulimi ser roligare ut utan bindestreck! :))) Och riktig övervikt är inte snyggt på nån...

Amanda sa...

Hehe, jo jag tycker ju också att ett är ett roligt ord.

Fast jag tycker ju att riktigt stora människor kan se rätt spännande och majestätiska ut. När det blir lite rubenskt sådär.

Johannes sa...

Ego te absolvo.

Jag har BMI 32 och det som stör mig mest med det är att andra barn än mina använder min fetma för att vara elaka mot mina barn. Det och kanske det faktum att livet inte räcker hela vägen i slutänden men vafan tänker jag - det finns saker som är värre.

Amanda sa...

Johannes, det låter vidrigt för barnen och dig. Hoppas du inte blev sårad av mina tankegångar. Att äta lite för mycket har ju nästan blivit vår tids mesta stigma; om någon säger "Jag har syndat" vet man direkt vilken "synd" som åsyftas.

Jag säger som salig John Mortimer: "Visst, jag skulle kunna avstå från smör och bubbelvin men vad skulle det köpa mig? Sju extra månader på nåt jävla åldersomshem i Bognor Regis?"

Johannes sa...

Alla får tänka och tycka som de vill. Det stör mig inte så mycket längre att vara tjock, förutom när jag skall laga tak eller behöver komma åt saker i trånga utrymmen :)