fredag 16 april 2010

3 nya - jag hänger på.

Terése (från prisvinnande, insomnade, i salig åminnelse Mellisplace-bloggen) skriver igen! Yay!
Jag hänger på utmaningen Tre Nya. Gör det du också, i kommentarerna och/eller på egen blogg.

Tre nya grejer om mig:

1) Min mormor dog igår. Hon var förbannat smart, rolig och snygg. En matriark. Nästan 87. Gillade att läsa böcker, kolla på boxning, och ta en och annan cigg. Ja, och så var hon jättekär i morfar, och oss barnbarn. Stackars morfar. Det blir konstigt utan henne. Det känns som om en av årstiderna försvunnit, för alltid.

2) Jag är besviken på riktigt på det där vulkandammet. Hoppades få träffa några nyckelpersoner för tillblivelsen av min nya svenska roman i veckan som kommer. Pusha hela den grejen framåt, yess, äääntligen, tänkte jag. Men nu kan ju ingen flyga på ett tag. Och det är så himla värdsligt så jag skäms, men, faan. Det grämer mig i alla fall.

3) Nä, det var nog allt nytt.

9 kommentarer:

suziluz sa...

Hm. Tre nya saker om mig?

1) Jag är helt galen i Tradera. Min tävlingsinstinkt går bananas av att buda på saker, oavsett hur gärna jag vill ha dem eller ej.

2) Jag har en mildare form av reumatism som just nu har resulterat i en extrem svullen högerhand. Så går det när man målar en källare gripen av mani. Målaren alltså, inte källaren.

3) Om jag inte var laktosintolerant skulle jag vilja leva på glass. Seriöst.

Terése sa...

Tråkigt med din mommo. Men kul att du fick ha henne så länge!

Vulkandammet har dragit över Norrbotten. Vi får väl ändå hoppas att vulkanfrun inte håller på i ett år, det gjorde den tydligen förra gången.

De kallar mig Skrållan sa...

Ledsen för din mormor! Inget nytt här, bara en massa besvär med molnet. Fast jag ska bara hem. Värre om man ska iväg på något viktigt, som du. Kram!

Amanda sa...

Tack fina ni.

Asså, det är ju såna lyxproblem så jag skäms!
Och som E sa, "Det hade varit fan så mycket värre om det hade hänt i samband med en bokmässa där du hade en ny titel som skulle lanseras."

Tänker på alla som behöver åka och hälsa på sjuka släktingar, åka på bröllop, såna saker.

Amanda sa...

eller hem!
Alla som inte kan komma hem!

TUTT sa...

Åh. Sorgligt att höra om din fina mormor. Vet att hon var en guldgruva för att fatta hur tjejer är när de är äldre. Likadana fast bara äldre, n'est-ce pas?

Puss på dig!

Marie sa...

Tråkigt med din mormor! Hon verkade fantastisk på din beskrivning. Förstår att du är besviken på askmolnet också - det måste man väl få vara?

Jag länkar på bloggen.

30-nånting sa...

Vad härlig din mormor låter. Och oavsett ålder så gör det ändå ont i hjärtat när de dör.

Jag hänger på. Resultat hittar du på det vanliga stället.

Anne sa...

Åh, din mormor! Så ledsamt Amanda! Stora kramar till dig!

Nej, nån Londonresa blir det inte på onsdag...får skjuta på det några veckor.