söndag 25 april 2010

Amen cooolt.

Jag blir rörd.
Första recensionen av bilderboken.

(P.S. Hörde en annan supersöt grej: En tvåårig flicka jag inte känner hade bläddrat i Snoring Beauty och fick ett par veckor senare syn på mina "inky girls" av en slump på en dator, och hon bara ROPADE "Snoring Beauty, Snoring Beauty!"
Figurerna är inte särskilt lika.
Hon kände helt enkelt igen karaktären på "min" linje.

Små barn har så jäkla sofistikerat bildseende. Det är dom jag tänker på när jag ritar alla detaljer. Att dom ska ha mycket kul att kolla på och fundera på.)

11 kommentarer:

Jessica sa...

!

Fiiin känsla, va?
Och GRATTIS!

Amanda sa...

Mycket fin
och lite läskig

alltså, ett barn som "fastnar" för en bok vill ju ha den om och om igen och studerar minsta detalj - stackars föräldrar!
(men jag vet att både jag & Rachael som skrev bokens manus har tänkt på de vuxna och försökt stoppa in en del detaljer & små kuligheter "för dom" också...)

Amanda sa...

P.S. TACK!

Maria Turtschaninoff sa...

Underbart! GATULERAR!

(Och härlig historia med två-åringen! Ryyys.)

30-nånting sa...

Otroligt roligt. Och häftigt med igenkänningen. Jag känner att jag underskattar vår lilla skrutt hela tiden.

Jag hoppas hoppas hoppas att boken kommer ut även här!

Amanda sa...

Tack snällisar!!

>Jag hoppas hoppas hoppas att boken kommer ut även här!

Det var gulligt, men jag tror faktiskt inte det. Inget icke-engelskspråkigt land har köpt rättigheterna, jag tror storyn kändes lite för "engelsk" på nåt vis. Dock finns det tydligen lite intresse för min nästa, men det är för tidigt att säga om det resulterat i några kontrakt.

Terése sa...

Åh, kuuul!

Jag vill VERKLIGEN ha den boken. Kan jag få tag på den på nätet nånstans?

Kan du sälja den?

Dottern pluggar engelska och älskar luckböcker och prinsessor.

Amanda sa...

Rart att du vill ha.
Jag har tyvärr ingen möjlighet att distribuera och fick inte så himla många fri-ex!

Dock har jag sett att "Sveriges bästa e-bokhandel" bokus.se redan plockat upp min kommande Ruby & Rosie-bok (2011!) - ett tips kanske kunde vara att mala deras kundtjänst och fråga om de inte kan ta in Snoring Beauty då också, som faktistkt är publicerad?!
Den är ju betydligt billigare på amazon.co.uk men jag vet inte om dom levererar internationellt, eller vad fraktkostnaden skulle ligga på i så fall, men boken har mjuka pärmar och är inte särskilt tung.

Amanda sa...

UPPDATERING: Kolla kolla!

Dom ÄR kanske Sveriges bästa?
82 spänn tar dom, det var inte så jäkla illa.
Synd att jag inte stod med som upphovsmakare bara...

http://www.bokus.com/b/9781862309463.html?pt=search_result&search_term=Snoring%20Beauty

Maria Turtschaninoff sa...

Amanda, min senaste bok hade INGEN upphovsman angiven allls på Bokus... Det lönar sig att maila dem och påtala bristen, de rättar genast.

Amanda sa...

öööh - ingen upphovsman?!
då ska jag göra det! tack!