tisdag 20 april 2010

Dagens inspirationsbild

för ett bilderboksprojekt jag går och suger lite på (bom-bom).

(I min andra engelska barnbok, ute nästa vår, är det mycket kalas och gotter. Men marknadsbossarna gav order om att jag måste blanda in lite "sunda frukter" i mixen också om det skulle bli nån utgivning, för balansens skull.
Den skymfen!
"I'm a dreamer of dreams, inte nån j*vla hälsovårdsmyndighet", sa jag. Inte. Jo, till min redaktör, men inte till bossarna.
Men sure, jag slängde in ett par äppelskruttar.
Man får ju kompromissa lite va.
Men nu vet du.
Till frukten var jag nödd och tvungen.)

10 kommentarer:

De kallar mig Skrållan sa...

Åh! Det ser ut som Krakel Spektakel-bilden, fast finare!

De kallar mig Skrållan sa...

Förresten, kan man inte rita något som ingen ser är nyttigt eller onyttigt? Något som lika gärna skulle kunna vara Slush som Smoothie? Eller frukter och bär som är så färgglatt ritade att de ser konstgjorda ut? :-)

Johannes sa...

Japp. Och så utan den sjabbiga kiosken. Och det rangliga bordet. Och den trasiga duken. Och det spruckna fatet.

Kanske till och med anpassat till EU:s livsmedelsdirektiv :-)?

Amanda sa...

Nu känner jag mig dum som inte gav källan på var jag lånat bilden, jag är slarvig på det överlag. Men jag minns att hon är en festfixare i NY som har godisbuffé som specialare (no shit sherlock).

Ja visst andas det Krakel!
(fast i skabbiga kiosken, hahaha, fanns det minsann både banan & äpple)

Amanda sa...

P.S. I min bok serveras det "saft" (squash) och det ville dom byta till "fruit juice" men där satte jag ner foten - vilken unge dricker apelsinjuice på kalas liksom?

>frukter och bär som är så färgglatt ritade att de ser konstgjorda ut? :-)

Det var lite så jag gjorde till slut... Min persika är typ karamellrosa

Andasin sa...

"I'm a dreamer of dreams..."

Vackert!

Andasin sa...

"I'm a dreamer of dreams..."

Vackert!

Anne sa...

vi har bokat om resan till den 29 april
kanske vi kan ses nån av dagarna?
vi stannar till den 5e


kramkramkramkram

Arild sa...

Bra Amanda! Vi MÅSTE sätta ner foten i kampen mot dessa nyttighetsivrare. På fest ska´re vara sött, sliskigt och definitivt inga fibrer ;) Bra rutet!

Amanda sa...

Miss Haavisto, vi får skissa på't!

Ja vad f**n, "nyttig" tårta liksom, vad är det för j-la feltänk?