torsdag 29 april 2010

Fick en fin bloggutmärkelse

från Marie. Jag niger och bockar och tackar så mycket!

Tror det ingår att säga sju saker om sig själv, så då gör jag väl det:

1) Jag har aldrig testat att vaxa mig nånstans på kroppen.
2) Ett tag trodde jag att jag skulle bli gymnasielärare. Ett tag vecko- och kvällstidningsskribent på heltid. Glad att det inte blev så.
3) Jag låtsas vara en misantrop men i grund och botten är jag jäkligt förtjust i andra människor.
4) En stark drivkraft bakom utvidgningen av min verksamhet, från illustratör mot mer skrivande, var inte bara en barndomsdröm utan också det här grubbleriet:
"Tänk om jag mister synen". Bye-bye levebrödet. Kan man fortfarande jobba som illustratör när man närmar sig 70 och börjar bli skumögd, skakig och stel i händerna? Vi ska ju inte inbilla oss att vi kommer att kunna sluta arbeta vid 65 liksom. (Skulle jag förresten inte vilja heller.)
5) Har ofta dåligt samvete över att jag inte upplever att jag är en lika snäll, stöttande och bra livskamrat till E som han är till mig.
6) Jag skulle kunna äta ohyggliga mängder av OLWs ostbågar, varje dag. Ohyggliga säger jag.
7) Jag har aldrig givit 100% i något jobb förrän nu.

3 kommentarer:

Marie sa...

>"tänk om jag mister synen". Det var ju också en anledning till att börja skriva böcker:)

Yvonne sa...

Instämmer i punkt 1 och 6! :)

Amanda sa...

Marie, jag vet.
Stört och omotiverat som orosmoment. Men tanken kom; "Vad ska jag leva på om jag av nån anledning inte kan teckna längre" och jag kände mig sårbar.
Men den främsta anleningen var förstås att jag kom på en grej att skriva om som jag kände inte skulle tråka ut mig själv efter 30 sidor.

Yvonne, great minds think alike - and fools never differ. Som Tutt skulle sagt. ;o)