tisdag 27 april 2010

Jodå, mannen kunde

sjunga och spela piano och skriva sånger. Och vara småpretto och camp och driva med sig själv och glömma massor av texter - på ett alldeles bedårande vis.
Jag fnissade lite åt att Oxfords samtliga MC-bögar och medelålders damer var där och bara strålade av hur mycket dom ville ta hand om Rufus och älska Rufus.

Och sen stog jag plötsligt och snick-snackade om Shakespeare och klänningar i baren med Helena Bonham-Carter. WTF?! Jag är fortfarande star-struck. Jag fattar inte hur det gick till. Men vi hade tydligen en gemensam bekant, och sen gick bekanten iväg för att prata med nån annan, och, tja, då stog vi där.
Det var en liten cirkel av beundran och tomhet runt Helena B-C och så kan vi ju inte ha det, så det var bara att snacka på lite. Och jag kan ju säga så här: Det finns vissa levande legender som man hoppas och önskar innerligt att dom ska vara sköna och trevliga. Om hon var? Oh yess. Men det känner man ju nästan på sig eller hur? Och herregud sicken liten fågelkvinna. En rufsdocka. En tant-ängel på 44 bast med den mest perfekta hy jag någonsin sett. Inget smink, skrynklig Vivienne Westwood-klänning med rejält läderbälte och kängor. Sina pengar hade hon i ett nerklottrat kuvert. Tim var inte med, hon var där med sin morsa.
Nu ska jag gå och dö en smula.

15 kommentarer:

Arild sa...

Jag är stum av detta inlägg! Att bara ta hand om HBC när hon står ensam och beglodd. Det kallar jag en hjälteinsats! Nääe, det är bara för mycket. Måste smälta detta en stund. Åsså en Rufus på det. Oh la la, it could only happen in Oxford.

De kallar mig Skrållan sa...

Coooooooooooolt!

Tack för att du finns och delar med dig av dessa upplevelser så vi oglamorösa skogsmullar får snusa på lite stjärnglans vi också! :-D

TUTT sa...

NÄE!
NÄE!
NÄE!
Helena? Alltså vi snackar HELENA! FY FAN FY FAN FY FAN. Vad jag är avundsjuk. ÄLSKAR ju HELENA. Åh. Så skönt att hon var helt skön. Såklart hon var. Gött att DU och HON liksom. Möttes.

Amanda sa...

Gissa om E är syrak över att han inte var med? Hahaha.

Allstå, vi håller oss inte på med några konstruerade fantasier om "frikort" eller nån sån båll-shit men, liksom, han ÄLSKAR ju henne. Och det är okej. Vem gör inte det?

Ina sa...

Åh, wow! Otroligt coolt att träffa HBC! Jag känner mig starstruck av ditt inlägg.

Borntoknit sa...

Nu blev jag imponerad!
BFFofHBC

Amanda sa...

"BFFofHBC"

hahahaaaa

HARDLY.

suziluz sa...

Men GUD. Alltså på ett "GUUUUUUUVVVVD"-sätt.

Jag DYRKAR den kvinnan. I mitt nästa liv ska jag VARA hon, och inte en svensk töntig B-skådis.

Amanda sa...

Ja fyffan Suz. Du är ju så jäääääla töntig ba. Pinsam, rent ut sagt.

;o)

Asså, hon verkade som en helt vanlig gullig kooky tant-tjej.
Så vitt man nu kan bedöma det på ett fyraminuters kallprat.
Och samtidigt 'a great british original'. Japp, det var fan lite coolt. Det var det.

Amanda sa...

'a great british excentric' menade jag ju

Arild sa...

http://snostilen.webblogg.se/
Scrolla ner lite och kolla in Rufus :)
Inte snällt.
Men inte spännande heller.

30-nånting sa...

Herregud vad häftigt. Jag håller med Skrållan, jag lapar i mig lite stjärnglans här bakom min datorskärm också.

Tante Jul sa...

Ooooh, ELSKER Helena. Heldige du!

Terése sa...

Lyllos. Lyllos. Lyllos dig.

Lyllos.


Och lyllos Helena oxå för den delen. : )

Amanda sa...

Haha, 'snostilen' var ju småkul. Tack för tipset!

E (just hemma från jobb & dagis): "Hej, hur är läget? Bra dag? Ringde din nya BFF och snackade om hur hennes man Tim Burton vill köpa rättigheterna att göra en filmtrilogi om Maja Grås öden och äventyr? Nähä? Inte det inte?"
Jag: "NÄ FÖR HELENA OCH JAG PRATADE FAKTISKT INTE OM SÅNT."
E: "Det borde ni gjort."