torsdag 15 april 2010

Min sköna barnmorska och alla mer erfarna polare

hade helt rätt.

Shoppa till pöjken är fan det roligaste jag haft sedan jag - ja, vad?
Kanske har jag aldrig haft så här roligt förut? Det är faktiskt helt möjligt.

Sandleksaker - tick
Solkeps (med sån där ful nack-duk, oh well, men det behöver dom ju ha) - tick
Litet lektält, modell stuga - tick
Liten uppblåsbar pool - tick
T-shirt med broderade DJ-lurar - snart tick
Liten utestol - snart tick

Bästa och mest otippade bonusen:
Att han alltid, sedan han var typ 6 månader, fattat när nåt var till honom - och alltid blivit så GLAD.

8 kommentarer:

TUTT sa...

Han är ju helt gudomligt söt också. Tutt vill smaka lite på han, kanske på örsnibben eller nästippen eller så.

Amanda sa...

det skulle han gilla
då skulle han fnissa och klucka

(lilla tjocka innanlåret är jäkligt gött)

De kallar mig Skrållan sa...

Din unge är verkligen det sötaste i ung-väg jag någonsin sett, tror jag. Önskar nästan att man kunde hyra honom ett ar timmar då och då :-)

Amanda sa...

Det var snällt sagt.
Jag tycker han är rätt go själv, men jag är ju något partisk.

Nu efter alla vårvinterns sjukor är han dessutom inte längre så stor att endast 2 bebisar på 1000 i samma ålder skulle vara "lika stora eller större" som han.
Nu är det 2 på 100.
Jag kan bära'n med en arm!

Gudrun sa...

Hej Amanda!
Jag brukar läsa din blogg dagligen, men har aldrig lämnat avtryck förut. Jag fastnade för den efter att ha surfat hit från mellisplace säkert ett år sen. Du är så skönt rakt på sak. Åsså är du rolig också. Ska ta och läsa boka din nån gång (när jag har tid och orkar koncentrera mej längre än fem minuter, svårt när man har en fem-månaders som sjunger ut för sina lungors kraft). Kolla gärna in min och syrrans ny blogg. Ha det gött.
Gudrun

Amanda sa...

Hej Gudrun, det var snällt sagt, jag blir sketaglad!

Försöker hitta till din blogg men kommer inte in... blogger beter sig konstigt just nu. Lämna gärna inklistrad länk i ny kommentar!

Gudrun sa...

Här kommer en länk till bloggen:
sistersinyarn@blogspot.com

30-nånting sa...

Åh jag vet. Men det kan vara lika illa att shoppa åt någon annas barn. Till exempel min bästa vän som precis fått en pojke. Honom hade jag kunnat köpa allt jag såg till.