torsdag 29 april 2010

Ring barnavårdsnämnden.

Här är vi i köket i morse, sisådär 6.25. Inte så tokigt för en nattjobbande morgonhatare. Om jag får säga't själv.

Igår kväll sa han sin första tre-ords-mening förresten.
På bré väschöttska.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Jag höll på att hälla upp ett glas när Felix harklade sig, pekade och sa:
"Dä ä viiin."

Jaja.
Det var ju i alla fall värre när mamma satt på bussen med min lillasyster, som fick syn på en lastbil med öppet släp som körde förbi.
På släpet låg en hög sand eller kalk eller dylikt.
"Titta mamma. En hel bil full med KNARK."

12 kommentarer:

Arild sa...

HAHAHA! Det är gott gry i den grabben!
Jag ringde barnavårdsnämnden men de sa att de inte jobbade internationellt.
Och att din mammas och systers eventuella knarkaffärer var preskriberade.
Jag kommer inte att gå vidare med detta. Jag får betrakta det som en engångsföreteelse, helt enkelt.

Amanda sa...

Phu!
;o)

Yvonne sa...

Väschötska är ett internationellt språk! :)

Jessica sa...

Felixen ser nästan overklig ut. Overkligt söt docka.

Jessica sa...

Fin första tre-ords-mening förövrigt...;)

Ina sa...

Hahaha!

Tante Jul sa...

Hihi, fantastisk! Ingenting galt med observasjonsevnen, i alle fall.

Forøvrig har jeg bestilt Snoring Beauty i dag. Tre stykker, for sikkerhets skyld.

Marie sa...

Hahahahaaa! Mycket roligt:) och på bre väschötska - är det vad han får lära sig av utrikiska?

Amanda sa...

Japp, det är det vi lär honom. ;o)

Tante Jul, är så himla glad att du verkar må bättre nu. Jätteroligt att du köpt, stort tack!

Louise sa...

Forra aret nar dottern var tva var vi och besokte svarforaldrarna pa ostkusten (USAs). Detta ar ett par som tills deras dotter fyllde 25 trodde intalat sig sjalva att hon aldrig smakat sprit eller haft sex (hon var en pothead och hade haft tva aborter). I vilket fall vid middagsbordet fragar de min dotter vad hon vill dricka. Svar: "I only drink red wine Grandma"

Amanda sa...

HAHAHAHAAAAA!

(vad blev reaktionen?)

TUTT sa...

"Dä Ä VIIIN" har jag fnissat åt sen jag läste det igårkväll. SÅ BRA.
HA HA HA...