måndag 3 maj 2010

Den glada nyheten!


Nä nu säger jag det bara.
Det var detta som fick maken att göra en Ari Gold för några veckor sedan:
Jag är antagen igen!

Maja Grå, min kära skyddsling, får leva vidare mellan hårda pärmar när 'Döden på en blek häst' kommer ut på bokförlaget Forum i vinter. Det är en fristående fortsättning på 'Styggelsen'.

Det som känns, i hjärtat, är att det finns dom där ute som bryr sig om vad jag försöker göra.
Som ser. Och som fattar. Och gillar. Och som vill hjälpa till att försöka sprida detta.
Att det jag gör är värt nåt, liksom.

Boken då? Döden på en blek häst?
Vad är det för en jävel?

Det tar vi lite senare i veckan.

37 kommentarer:

Speja sa...

Åh, så underbart roligt. Grattis! Det är verkligen otroligt bra jobbat av dig!!!
Kram
Speja

Maria Turtschaninoff sa...

Stora och varma gratulationer!! Ett fång rosor och en flaska väl kyld rosa champagne åt författaren!

Utgivning i höst, eller?

suziluz sa...

Du är GRYM!!! Yay!!

Yvonne sa...

Härligt! Ser fram emot att läsa den! :) "Då fick jag se en blekgul häst, och mannen som satt på den var döden..."

Amanda sa...

TACK snälla!

Utgivning våren 2011 var det tänkt. Men det blir nog aningen tidigare, snarare vintern 2010. Yay!

Linda U sa...

Är hemma med jordens förkylning och mensvärk och trodde att INGET kunde lyfta den här dagen, MEN så får man läsa detta! Stort, stort grattis, det är du SÅ värd!

Amanda sa...

Tusen tack Linda.
Krya på dig!

Fasen, nu känns det mer "på riktigt" det här faktiskt.
Tror jag ska gå och fira lite med "Ari" nu.

Arild sa...

Oj, jätteskoj! Verkligen stort grattis. Dags att skrapa ihop pengar till en ny läsupplevelse :)

Jessica sa...

Ruskar på huvudet i stum beundran....


GRATTIS!!!

Tante Jul sa...

Hurra og gratulerer!! Så bra!

Veronica sa...

Nej nu...blir jag hur glad som helst!!!! Stort grattis till dig, jag ser som jag skrev tidigare mycket fram emot din nya bok. Hoppas ännu fler kommer att läsa dina böcker nu! temat ligger ju så rätt i tiden...kör på!!!

KroKKoFin sa...

Vad skoj! Grattis!

adrenalin sa...

Jaaa! I knew it! Du rockar!

Amanda sa...

Tack snälla!

Anne sa...

Fy fan vad du är BÄST!

GRATTISGRATTISGRATTISGRATTTIIIIISSS!!!

Johannes sa...

WTG Amanda!

En Lisa sa...

Hurra!Hurra!Hurra!Hurra!

CECILIA sa...

Herrejävlar så roligt! Living the dream!

Andasin sa...

Åh,vad roligt!
Den ska läsas när den kommer ut!!
Grattis!

MIcke sa...

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHH!!! *skriker som en liten skolflicka*

Undebart!

Michaela sa...

Ååååååhhh! Vad roligt! :-) Ser jag fram emot superdupermycket.

Amanda sa...

>IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHH!!! *skriker som en liten skolflicka*

hahahahahaaaaaa
Tack för morgonens första garv.

Och mina varmaste tack för tillropen, ni snälla söta.

Marie sa...

Megagrattis! Gud vad roligt! Tänk att få lön för mödan, skrivarvåndorna, nätterna, ändringarna, tilläggen... vilken dröm!

Ser oerhört mycket fram emot att läsa den om drygt ett halvår:)

De kallar mig Skrållan sa...

Åh, vad glad jag blir! Grattis, grattis, grattis, grattis och blöt grattis-puss på dig, Amanda!

TUTT sa...

YES YES YES YES YESSSSS!
Love you!

TUTT sa...

Och vad snygg bild förresten? är det lite våfflat hår dagen till ära?

Camilla sa...

Stort grattis! Gud så kul! Ska bli spännande att läsa den.

Amanda sa...

T*A*C*K!!!

Höhö, nä håret är inte våfflat, snarare lite lätt förstört av blondering & hårblås. Och så har jag pärldiadem för jag kände mig lite kunglig sådär. ;o)

Christin sa...

Fy fasen vad grymt :) stoooort GRATTIS!!!

Amanda sa...

stoooort TACK!!!

Ina sa...

JAAAAAAAAA!! Vad underbart! I can't wait!

(jättemånga utropstecken. men de behövdes faktiskt!)

Borntoknit sa...

Grattis, grattis, grattis!
Jag är så imponerad av ditt hårda arbete och din begåvning.

Amanda sa...

Tack söta!

(hehe
ja ibland får man lov att ta till lite kraftfulla gester, inklusive utropstecken och svärord)

30-nånting sa...

Men så ooooootroligt roligt! Hurra hurra hurra! Jag ryser.

Jenny sa...

Guu va häftigt! Stort grattis! :D

Amanda sa...

Fänk jo!
Fänk jo!

Anonym sa...

Åh grattis - bra jobbat!
/Anya