torsdag 13 maj 2010

Mina senaste sökningar

i engelska synonymlexikonet:

Jalopy
Carve
Reeds
Ancient
Thicket

Klar. Done. Har skickat senaste skrivprojektet till engelsk redaktör med darriga händer.

Ska bli jääävligt skönt att skriva lite på svenska igen nu ett tag.
Så man slipper kolla upp varannat ord, menar jag.

Jaha. Men det var ju en sinnesrubbad intressant övning. Att försöka skriva en ungdomsbok direkt på engelska.
Om nån vill ge ut detta märkliga alster (tvivlar starkt), då, mina vänner, då helkropps-döper jag fan mig själv i champagne och byter namn till Diamanda.

7 kommentarer:

30-nånting sa...

Heja, jag ser fram emot att kalla dig Diamanda!

Tante Jul sa...

Om du skal døpe deg om til Diamanda bør du vel gjøre det i okseblod?
(scroll deg ned til Plague Mass-coveret i denne linken: http://www.brainwashed.com/diamanda/music-records.html )

Amanda sa...

"Confessional (Give Me Sodomy or Give Me Death)"

hahahahaaaaaa
WTF?!

Tante Jul sa...

Jeg hadde den LP'en en gang, men solgte den til en venn. Den eneste sangen jeg husker er "I wake up and I see the face of the devil". (Fortsettelsen lyder: "And I ask him: What time is it?")
Hun Diamanda er noe for seg selv. Okseblodet kom inn i bildet på en konsert i St. Paul's Cathedral av alle steder, der hun opptrådte kun iført lendeklede og okseblod. Yum!

Forresten, husker du Bram Stoker's Dracula, den filmatiseringen der Dracula har lang rød silkekimono og Tom Waits er med? Alle de creepy vampyrlydene i filmen var det Diamanda Galas som laget!

Amanda sa...

No way?!!

GUD (f'låt min hädelse) så intressant. Visste inte!
Får stor lust att se om.

(Tankarna går också genast till min kära vän & fellow master i eng. littvet. - allas vår TUTT - som faktiskt är en av Sveriges ledande auktoriteter på Bram Stokers Dracula. Aldrig att hon skulle skrävla om'et dock. Så nu gör jag det.)

Ina sa...

Heja, heja!

Maria Turtschaninoff sa...

We'll hold you to that promise :-)