måndag 24 maj 2010

Red Dead Redemption- tv-spelet - so far.

Spoilervarning om du vill spela helt utan förkunskaper:

Fantastiskt fint återgivna vilda-västern-landskap. Underbara hästar.
Personerna är en aning kantiga/klumpiga i utseendet, som vanligt i Rockstar-spel.
Spelordningen/"världen" känns redan enormt stor/fri (i e icke-linjär).
Minst en stark kvinnlig karaktär.
Rätt lätt att skjuta.
(Men hittills har det varit en aning för mycket skjuta och lite för lite problemlösning/story för min smak.)
Stämningsfull musik.
Smarta referenser.
En hel del humor.
Och röstskådespeleriet är grymt bra. 'John Marston' görs av Rob Wiethoff som låter extremt mycket som en ung Tommy Lee Jones, vilket får mig att undra om det ligger en spännande ledtråd till hans etniska ursprung där...

2 kommentarer:

adrenalin sa...

Jag gillar också problemlösning och tröttnar fort på pang pang. Men ett snyggt spel, hmmm, maken fyller ju snart ;) Han gillade verkligen Bully, det är väl samma som gjort det?

Amanda sa...

Japp, Bully är ett Rockstar-spel. E spelade det lite i vintras, tror han gillade.
Annars är min stora Rockstar-favvo Manhunt 1 & 2. Väldigt våldsamma och suggestiva/skräck-iga och ganska svåra.
Och GTA är ju bara för sköna. Även om dom är så långa att vi tröttnar efter typ ett år och tar en paus.

De bästa "par-spelen" tycker jag är Lara Croft, och de två Drake-spelen ('Unchartered' tror jag det senaste hette) - helt outstanding, framför allt det senaste. Lite för mycket skjuta i det första.