onsdag 12 maj 2010

Sött, sött, sött.

Tycker inte att jag är speciellt materiell eller köpgalen men ibland får jag ju mina ryck som alla andra.
Här är två "ryck":
Säg hej till mitt prickiga ovala kakfat (Gisela Graham) och min gladmugg (Cath Kidston).

Nu har jag en riktig mugg med samma mönster som den tecknade uppe i min banner!

Jag tynar fan bort själsligt om jag inte får ha lite söta sommarstuge-aktiga saker omkring mig.
Medan E avskyr fusk-nostalgisk puttinutt-estetik.
En och annan äkta art deco-pjäs går möjligen an.
Jaha. Lycka till med det grabben.

Puttinutt-sakerna behöver ju inte vara framme jämt, då slutar man ju att "se" dom liksom. Men jag älskar känslan av vardagsfest när jag plockar ut dom ur skåpet.

6 kommentarer:

Ninni S sa...

Gah! Vill ha!

Tante Jul sa...

Din mann liker ikke puttinutt-saker. Min mann startet samboerskapet vårt med å si at i vårt hus skulle vi ikke ha "massor av fåniga tomter o julgrejjer" stående fremme. Lykke til med det, også :)

Yvonne sa...

Hej Gisela och Cath! :)))

Amanda sa...

Ninni, skaffa! Unna! Cath finns väl i Sverige, annars är inte ebay svindyrt (obs man får världens sötaste plåtburk med muggen också...)

Tante Jul, hahahahahaaaaa stackars sate... :o)
Eller som jag säger till E: "You have a simple choice - you can be 'right', or you can be happy."

Yvonne, dom två chintziga damerna säger typ
"Hellieö, how do you dooo?"

Terése sa...

So you.

För min egen del är jag usel på vardagsestetik, men tack för att du delar med dig av din.

Amanda sa...

no no
jag har sett dina prinsessparties