tisdag 4 maj 2010

Var kan jag casha in




mina 'good-parent-points' för denna framgångsrika (och sjukt kletiga) aktivitet då? Jag kallar den "Cupcake-fabriken".

(Och please, säg inte att jag "kan casha in på i kääärleken i mitt barns ögon" - jag hade mer tänkt mig ett krogbesök.)

Blev så himla inspirerad av dig som påpekade att det är lite stört, detta med att vi omger barnen med karamellfärgad socker-eststik, inreder deras rum som små kondis och allt det där. Samtidigt som folk verkar ha projicerat all sin ångest och sin taskiga impulskontroll och sina tillkortakommanden på SOCKER.
Skulle pojken sitta och leka med stickade cupcakes utan att ha upplevt sånt spännande sockerkladd på riktigt?
Nej. Där fick jag en tankeställare. Not in my house.

5 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

UNDERBARA färger! Riktigt så dä härligt konstgjorda och smaskiga! Felix ser lite ut som om han upptäckt himmelriket.

Amanda sa...

Pappret var tydligen det godaste.

Den ongen...

Terése sa...

Dina cupcaces är ju som saxade ur en Amanda Hellberg-bok.

: )

Ser underbart söta ut. Liksom din son. Får man smaka lite, på sonen allså?

30-nånting sa...

Härligt! Och förresten - fick hem Snoring beauty i dag. Jag gillar den skarpt. Mira gillade kartongen den kom i.

Den ongen...

Ina sa...

Det ser riktigt smarrigt ut! /hälsningar från sopp-diet-bantaren