söndag 27 juni 2010

Bläddrar i en ny

svensk roman.
Sju, åtta ord per rad.

Som sagt:
Ställ in breda mariginaler i Word.
Så att det ser ut som en riktig boksida.
Det blir en helt annan skriv- och läsupplevelse.
En annan överblick.
(Jag skriver i times new roman 12 p, 1,5 radavstånd, 3,4 cm mariginal uppe och nere, 5,5 cm mariginal höger och vänster.)

---

I övrigt har jag sagt till maken att varje gång han väljer att gaffla med mig om något ytterst trivialt ämnar jag åldras ett år. Om han däremot ger mig rätt utan tjafs, och gör precis som jag vill, blir jag två veckor yngre och 4 % gladare.
I think we have a deal.

5 kommentarer:

Jessica sa...

:)

Amanda sa...

=D

Anneli sa...

Toppentips! Det där med åldrandet tänker jag också försöka med :D

Amanda sa...

värt ett försök

;o)

Ina sa...

Det låter som en riktigt bra deal, hörru.