torsdag 3 juni 2010

Dagens über-personliga utmaning!

Sju sanna personliga saker om mig, som jag inte tror jag sagt tidigare. Courtesy of Tante Jul som bollade iväg utmaningen:

1) Det tog mig många år att fatta att jag är smart (men också otroligt korkad, på mitt eget självsaboterande nervösa sätt).

2) Jag kan inte minnas senaste gången jag drack dricka (ie "läsk").

3) Jag anser att folk som har svårt för att koppla bort sin bacillskräck har problem i skallen.

4) Min man har dyslexi med bokstäver och ord, men är en jävel på siffror. Ibland har han också svårt att tolka känslor och reaktioner hos andra. Han var ett s k "underbarn" och mobbad. 'Högfungerande inom det autistiska spektrat' låter lite väl amatör-diagnos att stämpla i pannan på någon som aldrig fått och inte vill ha diagnos, så det ska jag inte göra, but there you have it.
"Och vem är inte det? Speciellt i min bransch?" som han själv skulle kontra.

5) Min man är den snällaste, smartaste, snyggaste och roligaste människa jag någonsin träffat. Att vi inte lyckas göra varje dag till en fin dag är oftast mitt fel, och något som tynger mig.

6) Jag betraktar min hobby-ytlighet som en sund grej rent psykologiskt. Lite som en tillflyktsort. Som något som har med respekt för jaget att göra.

7) Jag har aldrig varit gravid förutom med Felix.

Jag bollar vidare till alla som känner för't.
Kram!

Inga kommentarer: