fredag 4 juni 2010

Den riktiga häxans hus.



Det står i alla fall på en liten skylt utanför att hon är en 'riktig häxa'.

Notera rosa discokulan över ytterdörren.
Grönmålade dockvagnen.
"Älvornas trädgård".

Fick inte med hennes önskebrunn (FULL med alger, och mynt i höga valörer - hade varit mycket lätt att stoppa ner handen och norpa några hundra kronor från gatan, men vem vill stjäla? Från en häxa?) och inte heller alla små guldiga och glittriga disco-"svampar" (skymtas högst upp i högra hörnet på sista bilden).

(Trehjulingen? Vet ej. Häxan kanske har funktionshinder, eller ett funktionshindrat barn.)

Otroligt fult, och otroligt härligt tycker jag.
Man har inte roligare än man gör sig.
Live the dream, häxan.

6 kommentarer:

Yvonne sa...

Ska det vara kitchigt ska det va med besked! :) Härligt häxigt!

Amanda sa...

Exakt!

Arild sa...

Barnvagnen vill jag ha!
Jag tror att det är häxans numera döda dotter som har lekt med den. Som en minneslund har nu mamma häxa byggt ett litet älvlandskap där hon kan fantisera om dotterns fortsatta liv i älvornas land. Snyft!
(Så här kan det se ut på en del barns gravar; fullt med leksaker och krimskrams)

Amanda sa...

Vem vet?

Själv kände jag att det var lite synd att "förstöra" en gammal fin dockvagn sådär...

Men stället andas livsglädje, helt klar. Ska forska vidare i detta. Vem är hon?

Arild sa...

Ja, visst är det synd på en så fin barnvagn! Ser fram emot forskningsresultaten.

Sisters in Yarn sa...

Discokula ovanför ytterdörren, den här häxan verkar juste ju. Är säkert nån härligt excentrisk dam, en snäll häxa gissar jag på.

Gudrun