onsdag 23 juni 2010

En design-ikon i skafferiet

är Lyle's gyllene sirap i den underbara guldgröna plåtburken. I princip oförändrad sedan 1885 och därmed "the world's oldest branding" enligt Guinness rekordbok.

Tyvärr blir detta nog min sista burk. Jag ska diska ur den och spara.
För det funkar bara inte med det där kladdet.

Nu är det braig ny klämflaska som gäller för mig.
Tyvärr med nytt serietecknar-aktigt lejon, 'ringlat' typsnitt och droppande båge i stället.
Varför denna fula gullifiering?

4 kommentarer:

Malin W sa...

Hej Amanda!
Jag vill tacka dig för din blogg, den ger så mycket inspiration (och är supertrevlig att följa).

Hoppas att det är okej att jag länkat till den samt lagt upp en bild på dig i ett inlägg på min blogg. Jag borde nog ha frågat först...
Sorry!

Amanda sa...

Det var fina ord, jag blir jätteglad!

Det är jätte-okej och hedrande.

Annika sa...

Håller med om att burken är snygg, men hopplös. Minns den med en viss fasa från mitt år som au pair, på Island faktiskt, de sålde sådan sirap där. Jag brukade få bryta mig in i burken medelst kofot...

Amanda sa...

kofot

hahahahaaaaa

exakt