onsdag 30 juni 2010

Entourage är igång och det är både ljuvligt och ett gissel.

E har ju blivit så jeeefla Ari Gold-kaxig sen sist.
Och nu när serien går igen blir han inspirerad - att bli ännu baggigare.

Igår:
E (drömmande, mässande): "En främling kommer till en ny plats."
Jag: "Vad sa du?"
E: "Alla berättelser handler egentligen om det. Om just det."
Jag: "Nja..."
E: "Öpp-öpp-öpp! Det kan vara en inre plats också. Det tänkte du inte på."

---

E: "Det var en kollega på jobbet som skulle anlitade en designfirma idag. Hon var lite orolig för kontraktet så jag erbjöd mig granska det."
Jag: " --- ?" (med blick som säger "Har ni inte en affärsjurist på jobbet, min käre Bozo?")
E: "Tja... alltså jag hörde henne prata om'et, och jag bara 'hallå kan jag ta en titt på det där åt dig, min hustru är designer...'"
Jag: "Är jag ju inte!"
E: "Jomen typ. Eller, alltså, kontrakt som kontrakt."
Jag: "Mm. Poppis du blir på jobbet av sånt förstår jag."
E: "Fast det var intressant. Dom tog mindre betalt än du. Ytterst intressant."
Jag: "Pay peanuts - get monkeys."

---

E (räknar på fingrarna): "En flicka, en pistol och en bil."
Jag (surt): "What?"
E (nöjt): "Det är dom tre ingredienserna du behöver för en bra berättelse. Glöm aldrig bort det."
Jag: "GODNATT YXSKAFT."

7 kommentarer:

TUTT sa...

HA HA HA.
Älskar E. Och dig.

Christin sa...

Ehehehe... :)

De kallar mig Skrållan sa...

Underbart!

Jag har Entourage(Ari)-abstinens! Ligger bara i en hög på golvet och flämtar, vad ska jag göra?!

Amanda sa...

Å, det är en plåga. Vi frossade ju i boxarna när vi precis "fick tillbaka kvällarna" efter spädistiden. We got greedy. 2 - 3 avsnitt i stöten gillar jag, inte ETT sketet. Dom är ju typ bara 19 min långa.

En Lisa sa...

hahahahaha!

Alley Cat sa...

E verkar helt underbar! Bara av att läsa detta förstår jag varför du gifte dig med honom... *skratt*

Amanda sa...

hehe

bland vet jag inte vem av oss som förtjänar medalj mer