torsdag 3 juni 2010

Fin gammal ringklocka.

Men jag är lite osäker på om den fungerar?

4 kommentarer:

Johannes :-) sa...

Jag kan höra henne utanför dörren. Hon tvekar. Skall hon prova ringklockan? Skall hon känna på dörren? Jag känner hennes tvekan och jag hör henne andas där utanför, bara centimeter från mig. Inget av hennes doft når mig genom dörren men jag vet att det varmt ute och jag vet hur mamma doftade när det var varmt. Bara centimeter från mig nu.

Så nära får ingen gå.

Men jag vet bättre än att öppna för okända. Jojomen. Låt henne stå där och tveka. Kanske är det dags för mig att gå tillbaks ner i källaren nu. Jag vet ju att hon kommer tillbaka.

Amanda sa...

ooooh, sir

kornet till något som skulle trivas bra i tryck mellan hårda pärmar där anar jag

Johannes sa...

Nja. Mer kanske ett lekfullt bollande mellan två barn som passerar varandra på gatan. Och att bolla lekfullt spöar att skriva manualer. Varje gång.

Amanda sa...

ja

men man vet aldrig när det dyker upp ett frö till nåt större