torsdag 24 juni 2010

Härmed instiftar jag något jag vill kalla kuckelimuck-stipendiet

och ger det idag till min egen pojk.
Stipendiet består av en halv riskaka och utdelas till speciellt luriga personer tänker jag mig.

I barnbokhandeln nu på eftermiddagen:
F krafsar ner världens snabbaste slarvigaste krumelur på ett papper i rithörnan och kastar ifrån sig kritan med nåt som liknar avsmak.

Sedan tultar han fram till en bokhylla och ställer med enorm koncentration upp sin "teckning" framför en jättefin färgstark bok med en bondgård.

Tar ett steg tillbaka, tittar på mig, storflinar nöjt och suckar:
"I DID it."

Kuckelimuck?
Ja.
Mycket kuckelimuck.

7 kommentarer:

Ann-Katrin sa...

Kuckelimuck-stipendiet - DET tänker jag söka. Så småningom...
Han är urskön, lilleman!

Amanda sa...

Skön, ja.
Och störd. Och sånt menar jag att vi måste premiera mer i samhället va.
Sök på!
Urvalsnämnden har öppet 24/7, mars - april. Föredrar damen lättsaltad eller osaltad riskaka?

Yvonne sa...

Hihi... :)

Ordverifiering: ensup..hmm. en sup? Hahaha

Arild sa...

Va häftigt med en så framåt son!
Han går i sin mors fotspår :)
Fint stipendium, jag misstänker att F är given vinnare varje år nämnden har sammanträde.

Amanda sa...

hahaha

Men det är ju inte SÅNA värderingar av 'instant gratification' jag vill föra vidare! Uppskattning för slarv, liksom?

Fan.
Det är mitt eget jävla fel.
I make it look too easy.
;o)

Nina sa...

Härligt med bra självförtroende! Sådant ska premieras. :D

suziluz sa...

Smart liten herre, det där. :)