torsdag 24 juni 2010

I juli ska jag skriva skiten ur mig själv.

Det brukar alltid bli så.
Det finns liksom ingenting annat att göra i semestertider när man inte själv tar semester.
Bra.
Jag gillar inte varma dagar men jag gillar svala kvällar och nätter efter en kokhet dag.
Gillar när det börjar trycka mot augusti och sommarnätterna svartnar, mognar, gömmer mer.
Gillar energin man får av ljuset och värmen.
Gillar de ensamma drömska nattpassen.

Jag upplever att många som vill skriva med en önskan om utgivning koncentrerar sig (väl) mycket på det där praktiska runt-omkring-tjafset. Som väl kan vara nog så viktigt. Klart man vill göra sig ett nyckelhål där man kan glutta in i den mytomspunna världen man suktar efter. Jag gjorde också det. Jag är fortfarande sådan. Jag vill veta allt runt-omkring. Det gör mig tryggare.

Men det är också viktigt att man inte försöker springa innan man kan gå.
Först ska man fokusera på sitt kick-ass manus.
Innan dess stjäl det lätt tid och energi att fantisera och forska för mycket omkring det praktiska som händer när man väl skrivit klart/skickat in/blivit refuserad eller antagen. Tror jag. Men finns det frågor så shoot, för allt i världen!

Okej. Juli flämtar runt hörnet.
Ska vi köra då?
Med våra kick-ass-manus alltså.
Ja för fan. Vi gör't.
Let's WOW them.

5 kommentarer:

Johannes sa...

Japp. Kick-ass it is!

Amanda sa...

Yay!

Maria Turtschaninoff sa...

Det är PRECIS vad jag tänker göra. Kick som serious butt.

Sara sa...

Let's! :)

Amanda sa...

Jippii!!

(haha
kom tillbaka runt 18 juli, då är jag mindre kaxig och vill bränna upp hela skiten)