lördag 5 juni 2010

Jag som bara skulle

springa in på lite-poshare-än-dom-andra-livsmedelsbutiken Waitrose och köpa sparris, tomater, knäckebröd och ett par fina kotletter att grilla.

Sedan när blev dom värsta presentboden med delar av John Lewis (typ Åhléns) sortiment?
I och för sig är dom en del av samma koncern så det är ju inte helt otippat.

Minns inte ens hur detta hamnade i min korg. Det gick liksom automatiskt. Men jag är nöjd. E himlade med ögonen men han vet bättre än att fucka upp min materiella kökslycka.

9 kommentarer:

Yvonne sa...

Så fina roooosa saker! :)))

Terése sa...

Jag är så av.und.sjuk.

Sjuk avund. Sjuuuuuk.

Me needs to get cjutifajd. You don't gets that at the local Coop Forum.

Jessica sa...

Gillar verkligen bakmåtten! (inte så mkt färgen då-rå men formerna!)

Amanda sa...

bästa med bakmåtten är att om är 'cups' och andra engelska/amerikanska mått - det är så klurigt att sitta och omvandla engelska recept i dl och/eller gram

Anneli sa...

Det blev ju mycket trevliga saker som kom med hem. Måtten och kakdekorationerna gillar jag extra mycket :)

adrenalin sa...

Vardagslyx! Jag gillar verkligen grejen med att baka för njutningen, för att det är vackert, för att det är så gott, för att det är roligt och inte för att man är tvungen.

Anonym sa...

Hmmm... Ska till England om ett halvår, "måttsats" antecknad på listan! Toppen att få engelska mått som du säger. Då blir det roligare att botanisera bland tex amerikanska recept. Hoppas att jag hittar några liknande dina, det blev en direkt förälskelse. /Anne-Mari

Amanda sa...

jag tror dom fanns i ljusblått också!
(ville ha båda färgerna men det hade ju varit sinnessjukt)

Alley Cat sa...

Hahaha!!! Jag känner skrämmande väl igen mig... Ur-söta grejer dock!