onsdag 9 juni 2010

Luckor i marknaden - ett lätt koleriskt inlägg:

- Nutellagodis. Typ praliner. Varför finns inte det? Jag tänker Reeses Peanut Butter Cups, fast Nutella? Sitta och gräva med en sked i den där burken när man behöver en brun hit, nä, det känns... ovärdigt.

- Sköna sommarklänningar med trekvartsärm och solhatarvänlig urringning som inte är f*cking formlösa skrynkliga linne-säckar-tunikor utan har lite midja, lite snitt.

- Kläder i den perfekta rosa färgen (Kylig! Glassig men inte för mycket vitt. Mer åt bubbelgumshållet).

- Kläder i den perfekta gröna färgen (En blandning av oliv- och ärt-.).

- Piffiga muffinsformar av papper - vars mönster/färger syns även efter bakning. Öh.

- Platta skor som ser "bekväma" och - OCH ÄVEN ÄR DET.

- Påsförslutare som inte kostar 50 spänn för 4 stycken och bara finns i en speciell f*cking gårdsbutik som det tar en halvtimma att åka till. (Ett UK-problem.)

- H&M i Oxford. Varför inte? Jag. Storknar. Snart. Hade inte fattat hur beroende jag var.

- Barnpojkar/mannys. Maken kan ha fått korn på en ny pöjk (guldstjärna!), så att vi i alla fall kan gå ut en gång ensamma ihop och äta middag denna sommar eller så.
Den gamla var bra men han har flyttat. Jag tänker inte klaga över en självvald geografisk situation, men uppmuntra dig som har kiddo/s + barnvaktsvilliga släktingar eller vänner nära att njuuuta av det.

16 kommentarer:

e sa...

Påsförslutare? Jag säger bara IKEA. Så billiga att man kan gödsla med dem ;-)

Johannes sa...

Sist jag var ute och åt med min fru var för åtminstone två år sedan, och då en dagens på restaurang Eest i Borås. Innan dess Riksteaterns uppsättning av Lida (Misery) med Per Moberg i Ulricehamn med tillhörande teatermiddag på Ming Palace, och det var 2001 på hösten. Det är inte lätt att hitta någon som vågar ta sig an våra fem huliganer ens för en eftermiddag...:-)

Yvonne sa...

Platta bekväma skor? Jag säger bara ECCO! Billiga är dom väl inte men sköna. Och snygga nu för tiden :)

Camilla sa...

Johannes: Du borde kunna sprida ut barnen till fler personer istället?

I övrigt skrattade jag till när jag såg Nutella-Mona!

Johannes sa...

@ Camilla: Det är ju förstås en idé. Men det är ju alltid bättre om de somnar i sina egna sängar än att vi skall samla ihop dem sent på kvällen en och en. Eller två och två för den delen...:-)

Dåliga mamman sa...

Ja, Ecco + Ikeas klämmor is the shit.


Bloggsvar: Puh! Jag trodde du var toffeltjejen först. En sarkastisk toffeltjej.

Amanda sa...

ikea ligger ännu längre bort än gårdsbutiken

och är ren tortyr

GISSA hur knökat det är på ikea i ett så litet (till ytan) men enormt tättbefolkat land som UK... jag täljer hellre av mig min egen häl

Alley Cat sa...

Clarke's har ju bästa och skönaste skorna ju! Ecco kommer nästan upp i samma klass så det får man nöja sig med här hemma i Sverige där Clarke's utbuden är begränsat.

Gällande påsklämmor - maila mig din adress så skickar jag över en påse från Ikea på studs. Jag passerar ett varuhus på vägen hem från jobbet så det är inga problem - snarare en trevlig anledning att avlägga ett besök!

Vad menar du med solhatarvänlig urringning?

H&M Shop Online är en nära vän till mig... Är inte det ett alternativ?!?

Vad gäller godis... Toffeefee-praliner (stavning?) slår ju allt annat om man är sugen på något sött och sliskigt! Det tror jag finns i UK. No?

Arild sa...

Men DU!Med så många bloggpolare som du har finns det alltid någon som kan pipa förbi IKEA och köpa upp ett lager och slänga iväg till Old England. Inga problem, vet du!
Jag har sex mil dit men jag lovar att köpa några kilon när jag kommer dit om du vill!
Vad tror du om bonaparte.se? De kan ha fina kläder ibland. Feminina saker. Kanske kan passa?

Anneli sa...

Nutellagodis var ju en utmärkt idé. Jag håller med om att det känns sådär att vara vuxen och gräva i en burk :D

Amanda sa...

Sötisar! Jag vill INTE tynga nån med att springa till ikea å mina vägnar, jag ber mamma köpa ett gäng på ica munken nästa gång hon skickar grejer helt enkelt.

Tyvärr har jag blivit grymt besviken på komforten på mina två senaste Clarks-pjuck, trots att dom ser ut som riktiga komfortaaabla tantskor. Ecco it is then.

"Vad menar du med solhatarvänlig urringning?"

- Inte för djup - är redan skrynklig/fläckig/solskadad på bröstet så det räcker

"H&M Shop Online är en nära vän till mig... Är inte det ett alternativ?!?"

Finns inte i UK - GRRRR

"Vad gäller godis... Toffeefee-praliner (stavning?) slår ju allt annat om man är sugen på något sött och sliskigt! Det tror jag finns i UK. No?"

Jamen dom hade jag glömt. Kan funka. Annars saknar jag en slags chokladkaka/kex som fanns när jag var liten, som hette Condis. Lite nötig fyllning sådär.
(sa hon som inte är så mycket för sött - haha)

Amanda sa...

ska spana in bonaparte men vet inte om dom levererar utomlands?

den dagen H&M OCH Lindex börjar med postorder till utlandet blir jag religiös





(not)

Marie sa...

Undrar om inte den där Condis-kakan finns fortfarande, på göteborgskex. Har ätit den hyfsat nyligen. När jag praktiserade på göteborgskex en gång för hundra år sen, under min hushållslärarutbildning fick man ta en plastmugg och fylla med varm nötcreme till ballerinafyllningen. För att använda som prov förstås. Eller ändå. Det var inte alls en bra praktik...

Amanda sa...

vaddå, åt du/ni?!?
Berätta, "fick" man det?

(när dom filmar inifrån fabriker är något av min favvogrej på TV - ostbågsframställning säger jag bara, eller hur dom gör 'potte-kulor', så läckert)

Marie sa...

När man ville, typ varje timme eller så, kunde man gå och göra "ett test", typ kolla att det höll rätt vattenhalt. Man hade gummihandskar och hårnät och tog en plastmugg ur den ENORMA (typ flera meter höga) bunken och bar upp till provköket. Sedan kunde man sänka ner en teststicka eller ta upp en liten sked och göra vad man ville med resten i plastmuggen, till exempel dricka upp den varma krämen. Mmmm.

Det här var förstås inte varje dag, utan man fick passa på när det var nåt smaskigt. Baddarma kunde man ta direkt från bandet för att testa. Har aldrig ätit fluffigare vit skumfyllning.

tante jul sa...

Jeg har da alltid ment at fyllet i Ferrero Rocher-kulene MÅ være Nutella. Synes ikke du det smaker likt? (eller kanskje de ikke f innes i Oxford, de heller)