söndag 6 juni 2010

Reasons to be cheerful.

- Att den engelska förlagsredaktören som 'upptäckte' mig valt att hålla kontakten genom sin föräldraledighet. Vår raka, givande arbetsrelation betyder oerhört mycket för mig som ensamjobbande "kreeeativ" frilansare, då man ofta sitter helt ensam och utlämnad i ett yrkesmässigt vakuum och svartmålar hela tillvaron i väntan på feedback på självgenererade idéer man plöjt ner månader och år av obetalt jobb i. Jag gör i princip alltid exakt vad hon föreslår - och då bli mina projekt typ... 27% bättre.

- Sonen åt nära på en halv färsk tärnad ananas med gaffel - hans skräck för A) att tugga, och B) ny mat, verkar ha åkt på semester.

- E och jag kom igen starkt efter ett passiv-aggressivt bråktjafs (jag hade rätt förstås. Vem är överraskad?).

- Att jag vet vad jag vill (försöka) göra jobbmässigt sisådär fram till årsskiftet. Perfekt framförhållning för mig, annars skulle jag krevera av uttråkning.

4 kommentarer:

Anneli sa...

Alla är riktigt härliga anledningar :)

Amanda sa...

Ja!

Maria Turtschaninoff sa...

Them some good reasons!

Haha, dagens ordverifiering är BÄST, "fulmes"! Så känner man sig ibland. Fast inte jag idag. Har just klippt mig och är mer finmes.

Amanda sa...

hahaha