onsdag 28 juli 2010

Detta är så rackarns bra

att vi tar det igen.
Här är Unnis roliga och icke-romantiserade guide om att skriva för utgivning.
I flera delar.
Vi börjar med
"Hur man (inte) skriver en bok"
Del 1
och
Del 2 (SÅÅÅ bra).

Och sen skuttar vi vidare till hur det är när man:
1) Skrivit en roman.
2) Får den antagen.
3) Drabbas av debutantdöden (eller inte?).
och till sist
4) Fattar grejen (?).

Mycket matnyttigt där. Snällt av Unni!

P.S. Akademibokhandeln gick motvilligt med på att köpa in i totalt 4 (fyra!) ex av Styggelsen. Detta ansågs vara något så extraordinärt - debutant på litet förlag och allt! - att det var värt att fira. Så det gjorde jag. Fast jag undrade ju lite hur Sveriges största bokhandelskedja tänkte fördela dessa fyra ex över de sextio butikerna. Jaja. Det blev säkert en skitmaffig exponering. Härligt att känna att man når ut va.

6 kommentarer:

Charlotte sa...

Som en rätt så ny "smygläsare" tänkte jag ge mig till känna med en kommentar. (Och för att säga att jag nyss beställde Styggelsen från Bokus! - Stödja svenska författare även som utlandssvensk, jajamensan).

Amanda sa...

Det var snällt Charlotte, tack!
Men du, det gör ju inget att man är 'smygis'. Jag följer säkert sextio bloggar men kommenterar kanske på fem av dem. Ibland.

Sara sa...

Tack för grymma länkar (känner mig väldigt mallig över att du har kommenterat min blogg nu ;) )

Amanda sa...

Bra Sara, fast det är väl inte så mycket nyheter för dig?

Amanda sa...

(det Unni säger om skrivandet och branschen alltså)

Sara sa...

Amanda - Nej, men det var väldigt snärtigt skrivet och jag har aldrig läst hennes blogg förut! :)