fredag 2 juli 2010

Har kollat lite på Michael Jackson.

Så bisarr han var. Så enastående.
Det är ingen vacker dans. Den vill inte behaga.
Men jag är gammal nog att minnas när han ansågs som enastående geeky-söt -och-snygg (och gudabenådat begåvad). Tack Starlet!

Dansen säger:
"Min skenhelighet kan vi lägga åt sidan nu.
Du måste inte titta på mig, men jag kommer att göra det extremt svårt för dig att låta bli.
Jag hör egentligen inte hemma här, jag är en annan sort. Saker hände med mig, annat lät jag hända. Sånt som är mörkt, nästan inte mänskligt."

I helgen tänkte jag försöka lära mig moonwalk. Som en slags tribut. Sonen älskar ju musiken.
Häng på, instruktioner här. Man har inte roligare än man gör sig, osv etc. Dance like nobody's watching, right?

5 kommentarer:

Jessica sa...

Berättade om ditt inlägg för J och han var direkt med på att vi skulle filma hans egen version! Finns till beskådan på min blogg (och den ivriga mamman borde lära sig att hålla mun).

Amanda sa...

coolt, jag rusar!

Anneli sa...

En unik människa med en fantastisk begåvning och ett alldeles speciellt men sorgligt livsöde.

Jag hänger på och testar moonwalk :)

Amanda sa...

Har just testat lite och, hrrm, det blir INGEN film på det om jag säger så.

Es öknamn på mig är 'elefant-ballerinan' by the way.

"En mycket modig, och mycket dumdristig man", sa pappa.

Annika sa...

Michael Jackson har aldrig varit någon större favorit hos mig, men trots det blev jag jätte ledsen när han dog. Konstigt nog.

Kort efter hans död snurrade hans musik flitigt på Spotify, men så här ett år efter hans död blir det allt mer sällan. Jag kan dock fortfarande se vissa låtar på youtube och då bara av en enda anledning: hans moonwalk. Hur kan något som ser så lätt ut vara så svårt? Jag testade för några årtionden sedan och jag testade för någon månad sedan. Jag lovar, det blir ingen video här heller :-)