torsdag 1 juli 2010

I give you: Tomas Bolme.

- Svensk skådespelare (och typ [fd?] facklig pamp för skådespelarförbundet?).
- Legendarisk svensk röst för Tintin (ljudböcker och tecknad film).
(Hjärta, hjärta, hjärta).
- Kan ha varit med i typ Arn (har inte sett av princip, jag kommer från Varnhem goddammit, det där var MINA romaner att skriva. Typ. Inte. Hej hybris. Men jag tänkte faktiskt tanken redan i tonåren va).
- Kan vara Tomas som läser in en och annan John Ajvide Lindqvist-roman som ljudbok (kvalificerad gissning, oklart varför jag tror detta).

Vi öppnar upp golvet - vad mer bör alla veta om Tomas? Mer än att han skulle kunna vara en bra svensk Tony Soprano?

2 kommentarer:

Anette (Tutts bibblatantskompis) sa...

Vad beträffar ljudböcker så läser Ajvide själv in sina alster. Men efter denna kärleksförklaring har du övertygat mig om att Bolme hade varit det självklara valet. :)

Han läser däremot alla Arn-inläsningar plus annat Guillouskt och en sjujäkla massa deckare. Så du är helt rätt ute!

Amanda sa...

I seeee!
Tack!