tisdag 27 juli 2010

Journalistik att hata.

Jag avskyr en viss typ av trött livsstilsjournalistik.
Du fattar precis vad jag menar.
Sorten som skriver en på näsan enligt följande exempel:

"Så får du sova gott - vi har alla knep":
1) Undvik kaffe och alkohol innan sänggåendet.
(NÄHÄ?!?)

"Så får du vitare tänder":
1) Undvik kaffe, rökning och rödvin.
(NO SHIT?)

"Så blir ditt förhållande lyckligare":
Eh, tja, kramas? Prata? Bråka lagom? Ha eeegna intressen OCH deeelade intressen? Pippa fast det tar emot ibland? Utdela en och annan kåmm-pli-mangg kanschä?

"Förändra ditt liv på kafferasten."
Åååå, vad SKA vi dra till med här? Spring lite i trappor? Ät En Ruta Mörk Choklaaad? Skaffa ett fadderbarn? Stanna upp och lukta på en blomma på livets stig?

"Inred med färg!"
- Ööö, låt mig drista en gissning här; Inred med... hmm... GLADA FÄRGER?
Undvik typ... svart och grått?

Mvh,
Kolerisk i gryningen

7 kommentarer:

Terése sa...

HA-Ha-haaata!

Tante Jul sa...

Du glemte "slik blir du kvitt magefettet".

Amanda sa...

mmm
och
"Så löneförhandlar du" - Be att få prata med chefen - förbered dig och förklara bra saker du gjort

ÅÅÅÅ

och
"Ha en skön temperatur i sovrummet"
och
"Skaffa kudde/madrass som passar dig"

Asså, det MENAR du inte, det hade jag ALDRIG tänkt på!

TUTT sa...

Ha ha ha.
Älskar dig när du dissar koleriskt.
Idag läste jag "Så vet du att du sover för lite" - du sover 1 - 1,5 timmar mindre varje natt.
NÄHÄ?

Anne sa...

Hmm ska man ta åt sig nu då))

Amanda sa...

ABSOLUT inte! Det är ju inte din grej alls (även om jag ju förstår att man måste fylla bläck på alla sidor och ibland får ta till sånt).

Jessica sa...

He-he...som jag gillar din dissande sida!