lördag 10 juli 2010

Stor och ren tacksamhet

känner jag idag.
Gjorde grejer alla tre - och det gick skiiitbra.

Men nu måste jag skynda mig att bli vass och fjär och ångestfylld igen för då är jag ju som bäst.

P.S. The Nutty Professor aka Maaaken hävdar att jag inte är klok som tror att smultronen och jordgubbsrevorna i mammas & pappas trädgård morfades/korspollenerade (?) efter några år och att en fantastisk hybrid till bär sprang fram någonstans i mitten.
"För så FUNKAR inte genetik".
Nähä.
Nähä.
Bapelsin då, gubbj*vel.

7 kommentarer:

Jessica sa...

Eller så byttes revorna ut mot en slags jordgubbssmultron som ger bär hela sommaren (Blomgerd har)?

Förstår tacksamheten.

Amanda sa...

Alltså, ja, precis!
"Smulgubbar" kallade mamma dom. Men de byttes inte ut av människohand - de KOM TILL av sig själva! Har jag alltid trott i a f. Att smultronen och jordgubbarna... korsades?

Marie sa...

Det där har jag hört förut. Typ muterande smultron. Tror att det var någon som lyckades få vita smultron med samma goda smak. Tråkigt och färglöst visserligen, men en mutation:)

Amanda sa...

Har jag också hört - var inte det i ett lab, och för att vissa är överkänsliga mot det röda färgämnet?

Marie sa...

Aha. Kanske var ett lab, fast jag får för mig att det liksom korsades rotvägen, helt naturligt. I så fall stämmer det där med smulgubbarna också.

Anette sa...

Det finns ju smulgubbsplantor att köpa numera, men färdigavlade då så klart. Åtminstone finns de i Norrland och heter just så, Smulgubbar.

Amanda sa...

Gah, jag vill haaa.

Bara att få tag på smultron (="Wild strawberries") här var ett satans treårsprojekt.

Fanns bara på ett posht 'garden centre' under ytterst beegränsad tid per år och tog givetvis ALLTID slut.