söndag 4 juli 2010

Utmaning.

Har pissdålig inspiration här i värmen så jag kör en bloggutmaning jag hittade på nätet.
Det är mycket möjligt att jag babblat om en eller annan punkt tidigare men skit samma.
Kör gärna på du också om du vill, och hojta till i kommentarerna i så fall!

Hur lång är du?

163,5 centimeter.

Vilken ögonfärg har du?

Grå/gul/blå.

Vilken hårfärg har du?

Mörk/mellanblond med massa blondering ovanpå.

Familj?

Maken Emmet snart 38 år och Felix 16 månader.

Har du någon bil?

Vi familjen har en liten. Jag kör dock ogärna i UK.

Musik du lyssnar på?

Bach, Bob Dylan, Dolly P, Johnny Cash, alltemöjligt.

Vem ringde dig senast?

Maken och sonen, från dagishämtningen, för att säga "allt väl, sätt på maten tack".

Var tror du att du befinner dig om tio år?

Typ samma som nu. Fast med en elvaårig pojk och en man jag varit ihop med i tjugo år. Och flirtar seriöst med klimakteriet. Oh joy.

Vilka städer har du bott i?

Skövde, Skara, Brighton, Oxford.
(+ orter: Varnhem, Vara, Vedum, Hove.)

Hur många högskolepoäng i det gamla systemet har du?

Öööö... 300 svenska tror jag..? Master of Arts (MA) = Fil Mag (svenska + engelsk litteraturvetenskap).

+ 1,5 år deltid på Brightons universitet (konst & illustration). Vad nu det blir.

Vilket program läste du på gymnasiet?

2-årig praktisk; Reklam- och dekorationslinjen + flera år senare 1 år komvux (för högskolebehörighet).

Vilken är din favoritglass?

Haagen Dazs Belgian Chocolate.

Kan du några andra språk än svenska?

Engelska.

Har du någonsin åkt ambulans?

Nej.

Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej.

Favoritdrink?

Bellini om jag känner mig kvinnlig eller G&T om jag 'behöver'.

Hur gör du för att lufta din ilska?

Ger maken en verbal dänga eller tre (fult).

Vad är du rädd för?

Att vara en dålig förebild för sonen.

Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med?

Obefogad självömkan. Friska människor över 6 som bara somnar helt skamlöst lite hur som helst (innan det är sängdags). Mycke-snack-och-lite-hockey-människan.

Hur många tatueringar har du?

Inga.

Vad ska du göra idag?

Umgås med familjen + makens äldsta barndomskompis + fru + dotter som kommer hit. I like them. Kanske strosar in till stan en sväng, lite bubbel, lite grill, lite sandlåda/plask. Det beror på vad bäääbisarna är på för humör.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har svarat på: http://joro-sa-att.blogspot.com/

Amanda sa...

Trevligt!

Yvonne sa...

Nu har jag listat jag med!!

Ms Stiffneck sa...

Jag är alltid på en lista!