fredag 20 augusti 2010

37 år idag.



Känns bra!
Det är förresten underskattat att klä sig som en prinsesstårta. Nu ska jag gå och baka mig en stor tårtjävul också.

Eftersom jag jobbar ensam idag och vill ha lite roligt bjuder jag härmed in till ett virtuellt Afternoon Tea Blog Party (med bubbel förstås).
Du kommer väl?

Lämna gärna bildlänk i kommentarerna i så fall, så jag får lite fint att titta på:
- Vad du vill ha på dig
och
- Vad du vill snaska på.

(Själv ska jag ha drivor av snittar. Drivor säger jag. Löjrom, kräftstjärtar, knapriga små baconbitar. Ost. Sånt.)

Välkommen!

23 kommentarer:

Sara sa...

Ååå, GRATTIS! Fin du är!!! Kram /S

Ann-Katrin sa...

SNITTAR! Det vill jag också ha, jag kommer. Drar på mig den lilla - inte svarta men gråa med ljusa cirkelmönster på kjolen, en liten scarf över armen - här är det nämligen sommar igen idag - och de röda högklackade, de med öppen tå. Visserligen skär det sig måhända lite mot din klädsel men jag behöver ju inte ha mina fötter i knä't på dig.
Tar med en extra flaska bubbel också, och några citron-tartletter.
Virtuellt förståss...
GRATTIS!

Jessica sa...

Grattis!!!
Du ser smarrig ut.

En Lisa sa...

Grattis!
jag kommer i en röd festblås med matchande skor. Over dressed, but that's how I like it.

Jag vill snaska på engelska chips och dricka bubbel in an English Garden.

Sara sa...

Stort grattis!
Jag bär min blå klänning med vita prickar - klassisk 60-tal och väldigt chict.
Jag vill föräta mig på brittiska trekants-sandwich, gärna med lax. Och gurka.

Yvonne sa...

Stor kram till en födelsedam! :D
Här has det på en svart/vit kort kjol, turkost linne och till det en utsökt accessoir i form av min nya turkosa mugg med kaffe i! Tyvärr inga snittar (mums!) men jag doppar skorpor till din ära!
Ha en trevlig dag bland rosor och bakelser! Kram!!!

Maria Turtschaninoff sa...

Oj jag är på väg bort från datorn nu så jag kan inte delta, men jag tittar in och slänger in ett fång rosa rosor till prinsesstårtsjubilaren! GRATTIS!
SUSHI kunde jag äta hur mycket som helst. Och prinsesstårta.

Annika i Colombia sa...

Grattis! Jag kommer gärna, och tänkte att jag tar på mig klänningen på bilden i mitt senaste inlägg.
Det var himla längesen jag åt smörgåstårta. Jag svänger ihop en sån och kommer förbi!

Arild sa...

Å grattis å hurra på din alldeles egna da´!
Jag tar på mig mina sprillans nya glasögon, min vita linnetunika, ett par vita tights och så svarta träskor med hög klack samt ett glasarmband i rött, vitt och prickar.
Engelskt te och scones med clotted cream kan jag tänka mig in an English garden (men jag fick nöja mig med kaffe och en chokladboll i en svensk trädgård). Och iskallt vitt vin till dessert!
Skål!

Amanda sa...

Snögga ni är! Tack!

Mmm, gurka... veckans fixering för mig. Cucumber sandwiches ska vi ha, absolut!
Och smörgåstårta... gah.

Terése sa...

http://projektette.blogspot.com/2010/08/afternoon-tea-blog-party.html

>>Knock knock<<

30-nånting sa...

Grattis! Vad härligt!

Jag missade afternoon tea-träffen, men jag känner att jag firar dig lite på vår "ta med ongen på restaurang för att fira av vår föräldraledighet"-träff. Det blir säkert, ehrm, avkopplande...

(Jag är för övrigt helt klädd i svart, top to toe.)

Marie sa...

Ååh så fin du är! Grattis! Jag länkar:-) lite sent nu kanske, men i alla fall! Kram

Camilla sa...

Stort grattis på födelsedagen! :-)

http://www.lukex.se/uploads/inspiration/64_picture_9315.jpg

Amanda sa...

Yay!
Partyt fortsätter. Aj likes it a lot.

Johannes sa...

Grattis! Jag kommer bara om jag får dansa. Får man dansa tros?

Madicken sa...

Grattis!

Festen är kanske redan slut men jag skulle minsann ha njutit av dina marsipanrosor och blad. Älskar marsipan/mandelmassa. :)
Hoppas du hade en riktigt bra födelsedag!

Mad.

Christin sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! :)

adrenalin sa...

Grattis finaste du! Eftersom jag kan välja vad jag vill kommer jag och dansar loss med dig! Jag har på mig en fantastisk tyllskapelse i femtiotalsstil, svinrygg och ett par ashöga skor som det inte gör ett dugg ont att gå i! Vi äter blinier med alla tillbehör, rysk kaviar och sköljer ned med champagne! Sen blir det fyrverkeri som vi beskådar från en fantastisk terass. Det är ljummet och vi blir aldrig för fulla och absolut inte bakis imorgon heller.

Amanda sa...

Klart det blir dans! Josephine Baker style, under mina kulörta lyktor på haciendan, alltmedan mörkret kommer.

Johanne sa...

Grattis på födelsedagen!

Det är en fin sensommarkväll här i Stockholm. Jag skålar med dig i rosé, klädd i en bubbelgumsrosa hemstickad tunika i lin.

Jag trodde att man kanske kunde bifoga en bild till kommentaren, men det gick inte. Så jag mejlade den i stället.

Ha en kul kväll i Oxford!

Ina sa...

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS hur mycket som helst till dig i efterskott fina, fina du! *KRAM*

Amanda sa...

Tack tack
MY PRETTIES!!!