söndagen den 22:e augusti 2010

Dagens stickprov.

Tacksam för: Att inskolningsmetoderna här i UK är mycket hockey och lite snack när det handlar om att inte curla barnen. Jag läser så mycket skandinaviskt om 'ditt kompetenta barn' och hur skadligt det är att dalta, men förskole- och skolväsendet verkar inte vara på. Jag är uppriktigt chockad över olika bloggares berättelser om groteskt långa inskolningsperioder och stigmatiseringen av föräldrar som använder barnomsorg - speciellt till små barn, eller under föräldraledigheter med nya barn. Brr. Vilket fördömande självbelåtet förblindat land Sverige kan vara.

Självömkande för: Att jag inte kan komma på förlagets sensommarfest. Skit också. Men det är ju bara att hacka i sig.

Äcklad av: Min hemmagjorda panikdipp. Aromat, svartpeppar och paprikapulver i gräddfil borde inte bli helt jävla oätligt eller? Jodå. Det blev det.

Tänker osunt mycket på: Adventsstjärnor. Allt fint julpynt som finns i Sverige. Vilket snyggt framåtsträvande trevligt land Sverige kan vara!

6 kommentarer:

feuerzeug sa...

Ja, du skulle nog ha skippat aromaten. Det låter annars gott med paprikapulver och svartpeppar. Kanske med lite riven chili också. Nomnom.

Amanda sa...

Ja hur fan tänkte jag där?

"Lökpulver! Vad har jag som det möjligen kan finnas lite lökpulver i?" Just det. SÅ tänkte jag.

Gjorde om med gräddfil och vitlöks- och ört-Philadelphia. Bättre. Men inte Tortilladip. Långt därifrån.

Sara sa...

Jag hittade din blogg av en slump för några veckor sen, och har tassat runt här i hemlighet sen dess. Nu måste jag ge mig till känna! Jag älskar din blogg! Och dig också, litegrann. Om man får säga så.

Nu skulle jag vilja ha en egen cool blogg att länka till så kunde du klicketiklacka dig dit och säga att du gillar mig också, men det har jag inte. ;-)

I alla fall! Du är så sjukt inspirerande att jag tror jag måste skriva en roman jag också!

Amanda sa...

Hej Sara!
Vad snällt sagt, jag blir jätteglad.

tante jul sa...

Adventsstjerner, ja!
Men det er vel aldri usunt å tenke på adventsstjerner?

Amanda sa...

Jo, i mitt fall: Om man tänker mer på julpynt än på Halloween!!!