fredag 13 augusti 2010

Det är roligt med "skönhetsexperter".

Dom säger så störda godtyckliga saker.

Exempel 1.
MAC-kvinna (makeupartist):
"Vet du att kvisslor i nedre delen av ansiktet är alltid hormonella, medan kvisslor runt ögonbrynen och pannan beror 'too much wining and dining',"
(Alltid? Det hävdar du? Även om jag skulle ha suttit och nypt in flera teskedar nötcreme, liksom använt nötcreme som peeling, runt mitt hakparti i flera veckors tid?)

Exempel 2.
Hon som gjorde min första och enda ansiktsbehandling - på posh namnkunnig salong:
"Hej och välkommen... men gud, DU behöver väl knappast nån ansiktsbehandling? Det var det första jag tänkte när jag gick förbi dig i väntrummet, bara 'oj vilken frisk lysande hud den tjejen hade'!"
(Tur man inte har aktier i det stället.)

Exempel 3.
(Återberättat av en vän - på ansiktsbehandling:)
Min vän: "Jo och så har jag ju ett lite grövre hårstrå här på hakan som jag brukar noppa bort..." [vill typ få råd - kanske 'experten' här kan rekommendera någon laserbehandling, nåt sånt..?]
Damen: "NEJ! Du får ABSOLUT inte noppa bort det!"
Min vän: "Öö, näha... men det ser ju inte så bra ut... vad ska jag göra då?"
Damen: "Klipp av det yttersta med en nagelsax. Och ta lite extra foundation på resten."
(Mmm... måste skriva upp det tipset - vilken formidabel tvåstegsraket - om man vill framhäva lilla skäggborstet alltså.)

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Haha! Ja, vilken industri det är det där...Tur man är naturligt ful ;) Bättre än onaturligt vacker... :D

TUTT sa...

HA HA HA HA HA.
Nu skrattade jag så att frukosten näsatn kom upp.

Tante Jul sa...

Jeg sitter bare her og tenker:
Mmm, nötcreme!

Underlandet sa...

Ja, mycket ska man höra innan öronen trillar av...