måndag 9 augusti 2010

En lycklig dag

är den dagen man får beundra ett Dick Bruna-memory i närbild.
Jag är väldigt inspirerad av honom som illustratör och formgivare och även om jag inte är någon samlarmänniska kände jag ändå att jag behövde detta.
(Felix älskar också hans bilder - hur kan man inte liksom?)

Spelet är en eftersökt modern "antikvitet" och hittar du ett under en femhundring på typ ebay är det bra. Mitt var billigare än så, några från en liten affär för begagnade spel i Holland utan engelsk hemsida. Men sen med frakt och så, ja det sprang iväg lite.
Det gör ingenting. Ingenting alls.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har en eller ett par söndertuggade pekböcker här. Väl använda alltså ;)
J

Amanda sa...

japp, 'tittut miffy' är en vältuggad favvo här med

Ninas skrivarlya sa...

Åh ja, Dick Brunas böcker lästes sönder av såväl min lillasyster som mina barn. Älskar verkligen hans bilder.

Amanda sa...

Mmm
det är nåt speciellt med bara grundfärger

Lo sa...

Vi har ett loppisköpt och rätt så slitet Dick Bruna-domino med cirkustema. Inte så kul att spela egentligen, men oj så fint! Min favvo är det ledsna lejonet, alla små flickor i min närhet älskar hästarna med plym.

Amanda sa...

ååå, det tror jag att jag har sett nånstans. Bilds? Bilds? Please?