tisdag 3 augusti 2010

Var jag kommer ifrån.

Jag kommer ifrån trappuppgångar och professor Balthazar. Från kritade hagar och citronkarameller. Jag kommer från tekakor och kantarellrensning med mormor. Jag kommer ifrån dockbad och indiantält av plast. Jag kommer ifrån kyrkans barntimmar och furumöbler. Jag kommer ifrån ett pizzeriabesök om året. Jag kommer ifrån grusvägar och maskroskransar. Från kojor och kartor och nergrävda skatter. Jag kommer ifrån mösshår och thermobyxor. Jag kommer ifrån busshållplatser och slätt och blåst. Jag kommer ifrån ensamma nyårsnätter. Från en röd skrivmaskin och en längtan bort.

8 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Snyftar igenkännande...

Johannes sa...

Lägg till KF:s blåvita varor och cyklar med limpa så är jag med.

Pål Eggert sa...

Poetiskt...

En Lisa sa...

Och nötcreme i munsbitsförpackning.

Arild sa...

Fint!

Marie sa...

Vackert skrivet...

Jessica sa...

Säger som Pål: Poetiskt.
Och ger inspiration att efterapa - med egna ord :)

Amanda sa...

Tack!

Jag har efterapat - detta var en grej som gick för några månader sedan - tror bl a Maria/Jag blommar körde.