tisdagen den 14:e september 2010

Dagens bra.

Trodde ett tag där att jag var redo för morfin, skilsmässa och hispan - gärna allt på samma dag. Turns out allt jag behövde var lite underbart antibiotikum, en vab-dag av E (=vård av krasslig bitch) och lite kycklingsoppa framför en rumpskakande son som körde galopp-dansen genom hela nedervåningen till Johnny Cash i glädjen över att han fick ett svagt smajl av mig.
Snyft. Jag vill inte bli en sån som ba' 'Om jag mår dåligt ska jag se till att alla omkring mig också mår dåligt.' Usch. Skärpning Hellberg.

Men UVI asså? Sedan när blev man helt fucking golvad av UVI? Är det nån ny tantgrej eller?
Anyhow. Tänk om allt var så lätt att fixa.

9 kommentarer:

Perny sa...

Hoppas verkligen du kryar på dig och det var ju skönt att du blev så fint omhändertagen men en fråga (jag kanske är helt ute i det blå här men) vad är UVI?

Perny sa...

Sorry, googlde och nu vet jag vad det är :) och ja, jag har förstått att man som vuxen kan bli riktigt dålig av det.

Amanda sa...

'water infection' säger tanterna här
;o)

Ninas skrivarlya sa...

Water infection... haha! Underbart uttryck! :D

TUTT sa...

Say no more sister, say no more. Det kan man bli totalgolvad av. Water infection, yeah right, och i England har man inga papperskorgar på toaletten, för MENS finns inte.

Terése sa...

Krya på sig nu, Fru Hellberg!

Alley Cat sa...

Krya på dig Amanda!

Mitt tips när det gäller UVI är att dricka mängder, minst 1,5 liter, tranbärsjuice med hög halt av tranbär. Det hjälper faktiskt hur konstigt det än låter...

adrenalin sa...

Hu ja, man kan bli trött, deppig och få ångest av UVI, utan att känna sig direkt svidig när man pinkar, lömsk sak det där.

Amanda sa...

Tack snälla!

Exakt adrenalin.
Detta är en ny era helt klart: Tant-UVI. Det där typiska svidet förknippar jag mer med sex-relaterad UVI (som jag minns svagt från ungdomens dagar). Men jag är ju gift och har eget sovrum nu, så såna tokerier har vi slutat med.
;o)