lördag 25 september 2010

Dagens outfit: Preggo.


Oj.
Gravid.
Jag är typ fyra månader, vecka 15 (ids inte hålla koll på veckorna med samma storögda fascination som sist).

Känner tacksamhet. Och bävan. Och yrsel.
Känner att jag vill snabbspola ett år framåt.
Hämtar kraft i att detta får bli andra och sista gången jag låter mig tas som gisslan på det här viset.

Känner också genuin lycka över att få bli föräldrar till en liten ny. Förstås.
Familjen är ju the shit för oss. Navet. Inspirationen. Motivationen. Glädjen. Vi är ett bra gäng.

Beräknad till början av mars-11.


Vi skyller på skilda-sovrumsgrejen för att det blev så här helt enkelt.
Det är SÅ romantiskt.

39 kommentarer:

momo sa...

g r a t t i s ! :D

Terése sa...

Preggo klär dig!

GRATTISPÖSSAR till hela familjen. : )

(Jag blir nääästan sugen på att skaffa mig en egen preggo, men så kommer jag ihåg the BIG HEMMORÖJD och så var det med den saken.)

Arild sa...

Ja, grattis!!!
Alltid kul med en till och så kan man börja jämförelserna med förra gången direkt ;)

De kallar mig Skrållan sa...

Men åh! Grattis, grattis, grattis! Jag börjar gråta nu! Felix är ju lätt en av de sötaste blogg-ungar jag sett och så ska ni ha en till...! Åhhhh! GRATTIS!

Linda U sa...

Så roligt, jättegrattis!

Colombialiv sa...

Å vad roligt! Stort grattis!

Johannes sa...

WTG! Barn är livet.

Madicken sa...

Grattis! Underbart!! :)

Camilla sa...

Grattis! Vad kul! =)

Christin sa...

Men GUD!! :) Åh, grattis till er! Bra jobbat! Haha... :)

adrenalin sa...

Grattis!!! Stort och alldeles underbart!

Anneli sa...

Men vad kul! Stort Grattis!
Det kanske var det som fungerade, delade sovrum :)

Jenny sa...

Underbart! Grattis till er! :)

Maria Turtschaninoff sa...

Tusen kramar och gratulationer till er alla FYRA!

Annelie sa...

Grattis, vad roligt! Dubbelt så gulligt på bloggen framöver alltså!

Tante Jul sa...

Oi, gratulerer! Ønsker deg en problem- og bekymringsfri graviditet denne gangen, masse lykke til!

Og akkurat sånn Fulsom Prison-body har Ruben nettopp vokst fra :)

30-nånting sa...

Men herregud vad kul!!! Stort stort grattis. Och jag känner igen känslan om att snabbspola.

Kom igen nu, upp med en flytande bebis ;)

Borntoknit sa...

Grattis, grattis! Hoppas att du mår bra. Klart att ni som får så söta barn ska ha flera!

Marie sa...

Åååååhhh! Vad roligt! Hade faktiskt starka misstankar om det när du så säkert inte skulle åka på bokmässan, eller till Sverige när boken släpps.

"Tas som gisslan" - fantastiskt bra beskrivet. Det är ju precis så. Ändå saknar man den där magen ibland, rundheten och sparkarna och kanske det där behovet av att sitta stilla och bara läsa och ta det lugnt.

Stora grattis!!!!

Annika sa...

Wow! Grattis! det är ju underbart! Jag är en sådan sucker för ghravida kvinnor nunera. En blanding av fascination ( det är verkligen "livets mirakel) och kanske någonstans en tacksamhet över att det inte är jag...;)? Been there, done that :).
Du ser strålande ut, för övrigt!

En Lisa sa...

Åh grattis Amanda!

Malin sa...

Grattis!! Vad roligt :-) Och vad fina ni är! Känns som om det är mycket preggo i bloggvärlden just nu tycker jag.

Amanda sa...

T A C K ! ! !

>the BIG HEMMORÖJD
hahahaaa

Arild, exakt, och skötbordet står ju kvar

>Jag börjar gråta nu
me too (HORMONERNA va)

>Og akkurat sånn Fulsom Prison-body har Ruben nettopp vokst fra :)
Bra smak.

NEJ aldrig flytande bebis, dom är så spooky

Japp, det är mycket preggo just nu. (Viskar: Och jag tycker att det är ganska boring. Så jag ska inte gödsla med inlägg om cravings och humörkast och mage...)

Sara sa...

Instämmer med föregående talare - grattis!

Amanda sa...

Tack Sara!
Hur var mässan?

Ninas skrivarlya sa...

Nämen vad kul! GRATTIS!!

Amanda sa...

Tack!

Malin sa...

Grattis!
(Blir säkert inte så mycket preggo nä, för andra gången går av bara farten=)Vips, så ska man visst in och föda, typ... om man inte är en elefantmamma som jag, som går över tiden med rååååge...(nu sist 17 dar)
Det var iofs tredje då, sladdisen..

TUTT sa...

Fantastiska nyheter! Jag tar ett glas bubbel ÅT dig och firar här på min kant för att ni blir fyra!

PUSS!

Amanda sa...

från två pers till fyra på två år

gulp

hej diskmaskin?

"Tänk dig om tio år med två stora pöjka'" går jag och mumlar för mig själv. "Plus kompisar. HELVETE vad mat det blir."
(Tar för givet att no 2 också är pojk.)

Sofia sa...

Kul! Två är ju dubbelt så roligt!

e sa...

Jättegrattis! Från två till fyra på två år (minus fyra dagar) har funkat utmärkt här - men det är stundom intensivt som jag vet inte vad. Jobbigt i kvadrat men roligt i kubik! Och jag var också HELT säker på att Floran skulle vara grabb :-)

MikroMaude sa...

Får också gratulera och önska lycka till!
/Anya

Amanda sa...

Tack snälla!

Marie sa...

Å, kul! Grattis!!

Alley Cat sa...

Vilken underbar nyhet! Stort grattis och en massa lyckönskningar... Tänk att sötaste lille Felix ska bli storebror! Hoppas att du mår lika bra som du ser ut! Kramar

CECILIA sa...

Vansinnigt kul, stort grattis! 9 veckor efter nedkomst sneglar jag redan på nyfödingar och känner på riktigt att jag vill ha en till sån där liten. Och jag är inte ens barnkär.

Amanda sa...

Tack sötisar!!

Cecilia, det var samma här, när jag fortfarande gick på lyckohormoner och F sov mycket på dagarna.

Sen blev jag... mer tveksam. Hehe. Men E drev på som vanligt.

"Försök, och få det UNDANSTÖKAT ba' - GUD vad skönt då har ni två skolbarn om fem-sex år", sa en av mina stora mammaförebilder. Så så blev det.

Ina sa...

Grattis,grattis,grattis!

Jag har knappt varit ute på internet, än mindre bloggat eller läst bloggar så jag har ju typ MISSAT det här.
Så jag säger Grattis lite skäms-sent sådär, men GRATTIS never the less.

Andra svängen brukar gå av bara farten. Hä går bra, ska du se. :-)