torsdag 30 september 2010

Det enklaste = det godaste.

8 kommentarer:

evalinn sa...

Mycket nice, gillar den prickiga! :-)

e sa...

ååååh, gott! Men det ska vara pärlsocker på, eller möjligtvis hackade nötter ;-)

momo sa...

Ledsen, men jag måste också underkänna de där... tingestarna p g a undermåliga prickar, det ska vara PÄRLSOCKER och inget annat, ety det måste KRISPA lite i munnen bland allt det mjuksmetiga och goda. Kokos är mkt gott men alltså inte tillåten ingrediens i just det här fallet.


;)

Amanda sa...

för sött för mig med pärlsocker tyvärr!

CECILIA sa...

Har du ett bra negerbollsrecept? Dela med dig isåfall please, de blir aldrig bra när jag gör dem...

Amanda sa...

Jag gjorde i matberedaren (typ degkrok) för den rätta delicato-slätheten. Smälte ej smöret dock, körde rumstempererat, jag har inte tid att vänta på att smeten ska stelna igen i kylen innan man kan rulla.
Sen tar jag dubbelt vaniljsocker.
Jag borde tagit mindre kakao, kanske 2 msk max.

Nästa gång ska jag byta lite kakao mot obojpulver och kaffet mot grädde, tror sonen skulle gilla det bättre. Dessa blev aningen smakstarka/"vuxna".
http://www.ica.se/recept?recipeid=5058

Amanda sa...

P.S. Och salt! Ett kryddmått salt är ett måste, speciellt om smöret är osaltat.

CECILIA sa...

Tack! Alltid salt, jag saltar alltifrån kanelbullar till muffins och hemgjord kola. Jag tror att det är en svensk grej.