söndag 5 september 2010

Jag visar min. Visar du din?

Arbetsplats alltså.

Idag har jag pimpat med ny stol - äntligen slipper jag den enorma svarta sticksiga begagnade jäkeln som E fick gratis från sitt jobb.

När jag tecknar lyfter jag bort den bärbara datorn eller flyttar den bakåt (just nu står det massa spel och bråte där).

Nästa pimpning på listan säger sig självt: Vettig skrivbordslampa. E är vansinnig på mig för att jag inte har nån men jag tecknar ändå mest och helst i naturligt dagsljus.

Så, när får jag se din?

P.S.
Marie (som gjort mitt fantastiska namnkuvert i hyllan) visar sin superorganiserade kalligrafistudio här. Grymt avundssjuk på ritningskåpet! Själv förvarar jag stora ark och gamla originalillosar i en garderob. Dumt och dåligt.

9 kommentarer:

Perny sa...

Här är min magiska plats:
http://theperny.blogspot.com/2010/09/amanda-visade-sin.html

Amanda sa...

Yess, jag såg just, och kommenterade på din kommentar nedan!

(I övrigt tycker jag att Mr King har en del goda ideer, no?)

Perny sa...

Absolut, det är väl efter att jag läst hans bok som jag faktiskt lyckats ta mig i kragen. Jag har som sagt alltid skrivit lite och sen gått tillbaka och läst innan jag skrivit färdigt för att göra förbättringar. På det sättet har jag tappat fokus och snart har projektet runnit ut i sanden.

Den här gången skriver jag bara rakt på, framåt. Tycker väl annars att han beskrev sitt skaprsätt så jag kände igen mig väldigt, hur historierna kommer till hos mig menar jag.

Maria Turtschaninoff sa...

Done!

Amanda sa...

Perny, ja jag tycker den boken är välförtjänt av sitt goda rykte.
Det där med att skriva i stycken liksom, att bygga med paragrafer, det kickstartade verkligen mitt 'långa sammanhängande' skrivande. När jag blev uppmärksam på det.

Å Maria ni har det så FINT överallt!
Matchiga boxfiles i björk liksom. Vill haaa.

Maria Turtschaninoff sa...

Ikea, såklart... Liksom bokhyllan, och korgarna, och lådorna...
Det är inte lika fint idag längre, alldeles för mycket prylar och mappar :-)

Arild sa...

Upplagd till beskådan

Amanda sa...

Fint!
Ergonomiskt är överskattat.

Mvh,
Mrs Gamnacke

Marie sa...

Nämen å vad kul! Fler arbetsplatser att besöka!! Känns som om jag startade en trend :)