torsdag 9 september 2010

Jaha, jaha.

Varför ska folk airbrushas tills dom ser ut som slät sås i ansiktet?
Och vad är det för konstig app som Pernilla Wahlgren börjat köra med på sina kort, till och med på barnen? Är det nåt filter?
Jag tycker att det ser otäckt ut. Som om jag har synfel. Som om dom är replikanter från filmen Artificial Intelligence eller Stepford Wives.

Men jo, jag kan ju jag också. Min lilla hypocrit.
Jag tänker minsann inte sitta helt ofixad jämte reklamannonser och fotoreportage som är så konstgjorda att dom i princip är tecknade.
Så mitt nya författarporträtt touchades upp med ytterst lätt hand av Ina (förstås!).
Det största var att jag hade djupa onda märken i axlarna efter amningsbehån.
Bort med dom nästan helt. Tack för det.
Sen hade jag en enorm snöflinga mitt på läppen så att jag såg ut som Bugs Bunny. Bort med den.
(Never work with snow, kids or animals.)
Och så var inte ljusnivåerna så bra de kunde vara eftersom fotot bara hade naturligt ljus.
Inga lampor eller reflektorer eller vad det heter.
Så det där trixade hon också med.

Men nästa gång kör vi all the way som på den gamla goda tiden, okej Ina? ;o)

2 kommentarer:

Ina sa...

retouching skills is my thaang! :-)

Amanda sa...

that - and maaaany adda' thaangs!