tisdag 21 september 2010

Love story.



Nu har jag haft road test no 1:
A) Fixar tokiga tyllkjolen att vara min kompis på resande fot?
B) Fixar pjäxan att vara min kompis på resande fot?

Svar:
A) Ja, speciell och lättpackad. Ger guldkant.
B) Herregud, ja. JA. JAAA!
Du som har "känsliga fötter" som jag vet precis hur det är. Att hitta Den Perfekta Skon blir tillvarons heliga graal. Besvikelserna är många, kostsamma och gör ont. "Prova i affären" betyder alls ingenting. Ingen-ting. En snabb promenad till kvartersbutiken är det som gäller, och då är det ju så dags att ångra sig.

Anyhow:
Detta KAN vara mina bästa skor ever.
Det blir kryss i alla rutor: Komfort, hygglig kvalitet, går till kjol och byxa, OCH dom får mig att känna mig lite wow sådär.

Gott så. Och nu har Praktiska Tanten inom mig börjat viska:
Köp ett par till. Exakt samma. Du vet hur det blir. Du kommer aldrig hitta samma om några år. Gråt och tandagnisslan.

Vad hade du gjort?

8 kommentarer:

Colombialiv sa...

Självklart köpt ett par till! Jag köper alltid (minst) tva av alla plagg jag gillar.

Ina sa...

Om de är så tidlösa och du verkligen älskar dem och har råd så köp för bövelen ett par till.
De var dessutom väldigt snygga! (och kjolen också!)

Ninas skrivarlya sa...

Jag hade köpt ett par till. Minst... ;) Var hittade du dem? Ursnygga!!!!!

Annelie sa...

Köp ett par till. Eller två!

(Välkommen tillbaka förresten.)

suziluz sa...

Lätt. Köp!

Amanda sa...

Visdomsord. Tack! Men den är redan SLUTSÅLD (no shit).

(Både kängor & kjol kom från asos.com)

CECILIA sa...

Innan jag hunnit till slutet av ditt inlägg tänkte jag instinktivt: Köp ett par till för guds skull och lägg undan tills du slitit ut det första paret. Så yes, do it. Kanske tom. två par?

Amanda sa...

men den är ju sluuuut.

tog slut innan jag hann road-testa skon ordentligt. föck. det har ju liksom varit... sommar.

jaja. alltid är det NÅT. Men jag ska hålla bättre koll på dom andra asos-kängorna för nu vet jag ju så att säga att dom jobbar med bra läster.