torsdag 16 september 2010

Nu sticker jag till Irland på skrivarresa.



Packad, klar och resklädd. Uppspelt som en liten unge. Galen blick. Jag har längtat efter nåt sånt här i typ tre år. Nä, nu ljuger jag. Mycket längre än så.

Nu ger jag mig själv tillåtelse. Snällisen E stöttar.

Jag åker förbehållslöst men jag vill leta efter lukter, stämningar och känslor till ny bok. Lite flams med andra skrivskallar. Ett och annat allvarligt samtal. Behöver det.

Vi hörs igen i mitten av nästa vecka.
Kram!

16 kommentarer:

Alley Cat sa...

Åh, ha det underbart du toksnygga kvinna! Irland är världens bästa land när man behöver tid till sig själv... Hoppas du finner det du söker och att berättelserna kommer till dig!

ANd don't forget to enjoy the craig while you're there...

Kram

Ina sa...

Hoppas du får en riktigt fantastisk resa med mycket nya intryck som du kan omvandla till böcker. Heja Amanda!

Sara sa...

Ha det underbart! Du ser otroligt chic ut i din resklädsel btw.

e sa...

Underbar jacka! Med sån utstyrsel kommer skrivandet gå galant!

Christin sa...

Naaaw, nästa vecka? Hur ska VI klara oss? :) fasen så gott det lät med skrivkurs på IRLAND. Skithäftigt. Hade jag också behövt och velat. Hoppas du får en kalastid där borta, det är verkligen inspirerande att träffa jämlikar.

Kram kram!/Christin

Annelie sa...

Åh, det låter ju alldeles... alldeles underbart. Önskar dig en inspirerande och produktiv resa!

TUTT sa...

Åh!
Ha en UNDERBAR skrivarresa, hoppas du får en massa skön inspiration! Akta dig för Leprechauns och dolda skatter, eller förresten. Akta dig inte. Ge dig hän.

Arild sa...

Men så himla skönt! Ha det så jättebra bland de gröna kullarna. Sippa whisky och slörpa Guinness och bara njut!
Å den boken kommer jag att gilla :)

PS. Skitsnygg jacka! Tweed, I like.

De kallar mig Skrållan sa...

Jag kommer saaakna dig! Och vad snygg du är! Ser ut som en riktig författare! Ha det jätteroligt nu och skynda dig tillbaka till bloggen! :-D

Anne sa...

Ha det så jättehärligt, låter fantastiskt kul!!!
kanske man skulle göra nån dag..

Maria Turtschaninoff sa...

Jag skall försöka låte bli att SPRICKA av avundsjuka och önskar dig en riktigt underbar skrivvecka!

Irland rules.

Anneli sa...

Det låter helt underbart!
Hoppas att du får det helt fantastiskt med mängder av inspiration och härliga upplevelser.

Marie sa...

Skitkul! Vill du se en riktigt GAMMAL bok när du är på Irland och i närheten av Dublin så kolla Book of Kells på Trinity College (http://www.bookofkells.ie/)... Den skulle JAG vilja se!!

Ha't så gôtt!

Anonym sa...

Take care snyggo.

Jess

Sofie B-C sa...

Låter jättespännande! Ser fram mot att höra mer om kursen, blir väldigt sugen på att åka själv. Lycka till!

Amanda sa...

TACK!!!
Snällos.