fredag 10 september 2010

♥ Officiellt pasé. ♥

Saker jag inte vet:

- Vad som menas med <3.
(Jag ser bara en tjej med litet huvud, långt hår och stor rumpa som har tippat. Och det stämmer väl inte?)

- Vad Malin Åkerman är känd för. Skådespelare? Modell?

- Varför folk låtsas att fransk manikyr med andra 'tokiga' färger är en bra grej.

- Om Jersey Shore är nåt jag borde kolla på. Handlar det om hon i Pussycat Dolls lillasyster typ? Verkar jobbigt.

- Vad 'dinkel' är och varför alla gillar det. Och vad det kan tänkas heta på engelska.

- Vad det kommit för nya tuffa åkgrejer på Liseberg (som jag skulle solka min byxa av skräck om jag testade nuförtiden).

Tillägg 21:24 svensk tid: Kolla rubriken!!! ♥♥♥

14 kommentarer:

Colombialiv sa...

<3 betyder hjärta. Lägg huvudet på sned till höger så ser du hur det ser ut som ett liggande hjärta.

Yvonne sa...

Först trodde jag <3 betydde en glasstrut, jorå! Men sen lärde jag mig att det var hjärta!
Dinkel är vetets gammelfarmor, typ. En mycket gammal sort som har andra sammansättningar än vanligt vete. Och sägs vara nyttigare. Jag har ofta dinkel i mina brön! :D

Amanda sa...

Tack!

>
<3 betyder hjärta

D-oh

men hur gör man ett RIKTIGT hjärta i texten då? som här i rubriken:
Tutt?
http://now.wordflow.se/#home

Perny sa...

Först kan jag säga att jag ser inte en rumpa utan tuttar men annars stämmer håret.

Jag slog upp på wikipedia: http://mrsdatasliv.blogspot.com/2010/09/reinkarnerad.html och det verkar som om det heter spelt på engelska.

Amanda sa...

ahaaaa
spelt

det låter för nyttigt för mig tyvärr

Sara sa...

Malin Åkerman är känd är en kanadensisk skådis med svenskt påbrå (svensk pappa). Därför är hon sjukt hajpad i Sverige. Hon har mest varit med i jobbiga komedier. Mest kända rollen är väl Silk Spectre d.y. i Watchmen-filmen.

Jag har inte sett Jersey Shore själv, men jag har lite koll. Den handlar om ett gäng "guidos"/"guidettes" som lever rövare. De är ett slags amerikansk-italiensk motsvarighet till riktigt trashig svenne banan. Om du tycker det är kul med freak show, så har jag hört att åtminstone säsong ett ska vara ganska kul.

Arild sa...

Jag hittade ett hjärta. Typsnitt Webdings. Ett stort Y blev ett hjärta. Men hur man får framm det i sin blogg... det vete tusing.
(Men det kanske du å andra sidan hade full koll på...)

Annelie sa...

Jag visste inte ens var fransk manikyr var förrän en manlig studiekamrat skämtade om det, varpå jag och en annan tjej såg ut som frågetecken. Killen kände sig inte helt bekväm just då.

Colombialiv sa...

När man skriver <3 pa till exempel facebook blir det automatiskt ett riktigt hjärta. Sen kan man kopiera det och klistra in det i en text, sahar:


Sa gjorde jag har:
http://colombialiv.blogspot.com/2010/08/jag-skype.html

Jenny sa...

Äh, prova spelten du, det get matbrödet en god smak. Ska man vara nyttig kan man koka hela korn och ha i salladen, men det kanske är att ta i ;)

Amanda sa...

Tack! Å men ÅÅÅ vad min allmänbildning steg nu!

Ska man vara nyttig kan man även baka tårta på kli och frysa in apelsinjuice som glasspinnar
;o)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥wheeey!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Perny sa...

Man kan i stort sett göra allt man kan göra med vanligt mjöl med dinkel men det är viktigt att den är siktad. Råkade ta en osiktad en gång och då funkade det inte alls.

Amanda sa...

A-ha. Bra tips. Jag vill gärna hitta lite roligare mjölsorter men nyttighetsstämpeln har fått mig att skygga tillbaka. Jag trodde dinkel var typ mald bark och gammalt bös. För personen som känner sig extra härlig när hon lever som en straffånge.

Anonym sa...

<3