onsdag 6 oktober 2010

55 dagar till december.



Hela december ska vara julmys och 'det lilla extra' tycker jag.
Annars blir det antiklimax och alltför upptrissade förväntningar till själva storhelgen.

En svindum grej förra året var att jag verkligen fick till en massa lyckat julgodis - men jag hade dåligt med fina behållare att lägga't i. Så nu har jag hamstrat plåtburkar till godisbordet.

P.S:
E undrar när vi kan beställa julmust från svenskaffären. Cute.

Affärerna här skyltade upp julgotterna och julkorten 25 september.
Not so cute.

12 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Ojoj... ska det redan börjas med julpysslandet?! *börjar känna av stressen* :D No worries, jag ÄÄÄLSKAR julen!

Amanda sa...

Neeej, hela grejen är ju 'mindre stress, mer njut'!

(Och mindre shopping i själva december - usch för affärerna då)

TUTT sa...

Är vi synkade i bollen/hjärtat på nått sätt? Vi bloggade båda om JUL utan att veta om varandra denna morgon.... ooooo spoooooky

Amanda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Amanda sa...

haha

det är indoktrinering från Tante Jul, heeelt klart!

är hon typ hemligt sponsrad av Tomten eller Jesusbarnet eller nåt?
:oD

Addicted to Julmust sa...

Vilken julmust kan man köpa i Oxford?

Amanda sa...

ingen

man beställer Apotekarnes från Hemlängtan eller Totally Swedish på nätet

Amanda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Amanda sa...

hahaha

jag trodde först din signatur var ett skämt men du har alltså en blogg (ett liv?) dedikerat åt julmust?

känner att jag älskar dig på något sätt, whoever you are

Addicted to Julmust sa...

Aha, det hade ju varit häftigt med en brittisk julmust.

Jag har faktiskt en blogg dedikerad åt julmust, tragiskt men sant. Någon måste ju ta sig an även livets små gåtor, som om julmust och påskmust är samma sak.

Amanda sa...

älskar't!

brittisk "julmust"... det närmaste skulle nog vara 'shandy' (ie svagdricka) i så fall:

http://en.wikipedia.org/wiki/Shandy

Tante Jul sa...

Hihi, Sponset, ja det hadde vært noe :)
Men, Å, så fine de Lindt-babouschka'ene dine var!