torsdag 28 oktober 2010

Halloweenenkät

från Sara.

Vilken hiskelig fiktionsfigur är du mest rädd för att möta på Halloween?
The Woman in Black. Du som läst vet varför. Ryyys.

Michael Myers. Älskar, älskar, älskar, första Halloween-filmen. Den har åldrats för jävla bra rent ut sagt. Och det är en kvalitetsstämpel tycker jag.

Freddy kan jag bara se som den svenskättade snälla V-ödlan så det blir Pinhead. Han är stylish. Klämde en del Clive Barker-filmer i sena tonåren men har faktiskt aldrig återvänt - det var nåt i anslaget som gjorde mig genuint illa berörd. Det händer inte ofta.

Vilken kuslig bok skulle du vilja se filmatiserad?
Mina egna förstås! (Hej dreamer.)

Svara gärna du också, i kommentarerna eller i egen blogg.

7 kommentarer:

Sara sa...

Jag har inte vågat läsa The Woman in Black än ... Men jag kanske ska.

Halloween 2 är en riktigt bra uppföljare också tycker jag!

De kallar mig Skrållan sa...

Åh, önskar att jag hade en riktigt rysare hemma plus en helg ensam hemma. Skulle inte resa mig ur soffan annat än för att hämta smörgåsar eller gå på toa förrän boken var utläst. Blev jättesugen på The Woman in black, attans att jag just fått hem en leverans från Adlibris!

Sara sa...

Måste bara tillägga att jag också tycker att dina böcker ska bli film. ;)

Amanda sa...

The Woman in Black är den första bok som gjort mig lite skakis på läääänge, så konventionell den är. Rekommenderas. Nya filmen med Daniel Radcliffe spelas in as we speak.

Jag tror t om Bokhora-Helena fick en mardröm om jag inte minns helt fel.

Amanda sa...

Tack Sara, det betyder massor!

Camilla sa...

Jag = Halloweenstämningsdödare.
jag tänker bara på mike myers när jag läser michael myers hehe
http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Myers_(actor)

Amanda sa...

hehe

yeah baby!