torsdag 7 oktober 2010

Hej då för i år min snygging.


Min kära favoritkavaj.
Det blev en kort höstsäsong med dig. Idag är sista dagen. Nu går det bara inte längre.
Nu kräver lilla preggobulan där inunder ett tält, ett täcke med huvudhål i eller en poncho av något slag. Vad som helst men inget skräddat. Nu måste jag andas uuut.

Vi ses väl nästa år igen? Jag älskar dig så. Dom som inte gillar kläder kan aldrig fatta men jag älskar hur jag känner mig i dig.
French Connection UK - brittisk överkomlig design från sin absoluta glansperiod, ca 2004. Ingen aning om vem som formgav men hon/han borde få medalj. Tweeden är lenare än borstad bomull.
Jag fick aldrig tag på dig då. Du var en myt, en hägring. Det fanns långa kölistor på dig. Londons fashionistas mutade butikspersonalen, det var ett litet galet modekaos.

Men jag bara visste att du skulle komma i min väg en dag och att det skulle bli vi.

P.S: Kängorna är inte dom nya som tog slut innan jag hann köpa ett par till - men nästan lika bra. Asos.com igen fast bruna och lite lägre klack. Jag sätter en hundring på att det är samma läster som använts i tillskärningen. Precis vad jag hoppades på.

4 kommentarer:

Perny sa...

Sorgligt men glatt ändå :) Det är ju en trevlig orsak till att inte kunna ha kläderna och du kommer ju ha dom igen, det är ju inte som att du tar farväl för alltid.

:)

Vet inte om jag sagt det innan men om jag har det så tåls det väl att sägas igen:
grattis!

Amanda sa...

Tack Perny!

Å, jag vet att jag är patetisk men är man klädhora så är man.
;o)

Pernilla sa...

Skitsnygg!
Och GRATTIS! Skoj! När kommer h*n ut?

Amanda sa...

Tack!
H*n kommer i slutet av feb - början av mars.