söndag 17 oktober 2010

Nya GAP-loggan skrotad.

No shit. DÅLIG!!

5 kommentarer:

adrenalin sa...

Fascinerande att kunderna plötsligt fått en röst, och så stark! Företag har alltid bytt loggor när det funnits ett behov av förnyelse, visst blev folk sura, men vad kunde de göra? Skriva ett surt brev som ingen läste? Eller ringa kundtjänst, där ingen svarade. Orka liksom, men nu kan man uttrycka sitt missnöje genom ett par knapptryck, och dessutom se hur många andra som tycker samma sak. Den nya loggan var väldigt ful, men samtidigt tycker jag lite synd om GAP, att byta logga är svindyrt. Och kommer någon logga öht falla folk på läppen? Jag är inte helt säker på att kunden alltid har rätt.

Amanda sa...

Intressant det där.
Men alltså, hur tänkte GAP, den nya SÖG ju verkligen.

e sa...

Ja jag undrar också hur de tänkte. Det ser ju inte ens ut som att det ligger något arbete bakom, utan som att man bara tagit första bästa typsnitt och sen lagt dit en ruta. Mycket skumt.

adrenalin sa...

Fruktansvärt ful! En så välinarbetad logga kan man inte ändra för mycket på. Även om inte kunden alltid har rätt, så bör ett företag vara medveten om hur starkt ens varumärke är, och våga säga nej till de mest idiotiska förslagen en byrå levererar!

Amanda sa...

J-kligt skumt som sagt.
HUR kom man fram till nya förslaget?
En tolvåring hade ju kunnat göra nåt bättre på en kvart.

Jag känner inte att gamla var 'över', den är ju stark?
Även om det är ett välanvänt typsnitt. Pottery Barn har väl typ samma, och kanske H&Ms L.O.G.G. också (eller minns jag fel där kanske).