söndag 14 november 2010

Dagens detaljer.



11 kommentarer:

B. sa...

Er ikke illustrasjonene i The Snowman fantastiske? Husker jeg ble helt fascinert av dem første gang jeg så filmversjonen (animert versjon) av boka.

Amanda sa...

Mycket bra.
Jag gick en illustratörskurs som Raymond Briggs grundade.

Ninas skrivarlya sa...

Åh den där boken Snögubben älskade både jag och min dotter. Både boken och filmen. Illustrationerna är helt makalöst underbara!!

B. sa...

Så kult! Hadde du Briggs som lærer på kurset? Hvordan var han?

Amanda sa...

nej han är pensionerad nu, börjar väl närma sig 80, men han bor en bit utanför Brighton (på landet utanför byn Lewes)

(snögubben och pojken flyger faktiskt över Sussex Downs, Brighton Pavillion och piren/kusten)

Han har tydligen en fasad av extremt sur gnällgubbe, mest på skoj. Men som handledare lär han ha varit oerhört varm och uppmuntrande.

Maria Turtschaninoff sa...

Jagg visste inte att det var en bok! Har bara sett filmen, gråter varje gång... Nu vet jag en sak sonen ska få i julklapp!

Amanda sa...

boken är ordlös
jättefin

momo sa...

Bilden på Felix är u n d e r b a r!

TUTT sa...

Håller med ovanstående skrivare: Flingan-bilden är FANTASTISK.

Lewes - där har jag ätit Sunday lunch på en pub. Trevligt ställe.

Amanda sa...

Tack tack säger Flingan
(fortfarande större än 85% av alla jämnåriga)

Mmm... Bonfire Night i Lewes - DET är grejer det

Tante Jul sa...

Åååå, The Snowman!
Har faktisk ikke sett den som bok før, men jeg merker at det er på tide å finne frem filmen nå :)