måndag 29 november 2010

En tid

- av jobbsnurr. En del väntat, annat överraskande. Alltihop roligt. Stormen före det stora lugnet i februari/mars. Jag gillar't. Jag har lagrat energi för det här.

- av paket och oinslagna presenter i alla hörn. Nötter i röda skålen. Clementiner jag inte vill äta, bara pilla upp och lukta på.

- av insmörjning och igenkänning. Runda små armar med vintertorra fläckar. Böjveck med röda svidiga blemmor. Små köldsprickor bakom öronen. Precis som jag alltid fick. Han vrider sig med glitter och fniss i ögonen för det känns skönt och kittligt när jag smörjar.

4 kommentarer:

Johanne sa...

Ser att det kommer massor med intervjuer att läsa om dig framöver. Ska bli kul. Och nya boken!

Amanda sa...

Massor..? Var ser du det?

Det blir nog nån i alla fall hoppas jag. Tack!

Johanne sa...

Femina har gjort förhandsreklam för att det kommer en intervju med dig i nästa nummer. Och så ska du vara med i Your Life också, va?

Det är väl massor!

Själv ska jag försöka få ett rec ex och se om jag kan skriva något litet, har redan haft kontakt med presstjejen på förlaget.

Amanda sa...

Oooo, roligt!

Man vet ju aldrig om man verkligen 'kommer med' i slutändan så jag ligger lågt.