torsdag 18 november 2010

Fyra saker.

Jag hänger på x 4-utmaningen:

1) Fyra saker jag gjort i veckan:
- Svinis-vaccinerat mig.
- Varit på mitt livs första föräldramöte - som förälder.
- Ätit färdigköpta köttbullar vid tre tillfällen.
- Varit allmänt tacksam.

2) Fyra TV-program jag kollar på:
- Pingu.
- Sons of Anarchy (sist på bollen - gillar mycket).
- Boardwalk Empire.
- Mad Men.

3) Fyra saker jag bävar för:
- Ny spädbarnstid. Hur det kommer att påverka F och oss.
- Det obligatoriska boksläppsdeppet.
- Att jobbet med min nya bok inte ska gå bra.
- Vem (om någon) som ska anta min nästa engelska barnbok (min gamla förkämpe har slutat på det förlaget).

4) Fyra saker jag längtar efter:
- Julledighet med familjen. Julmust! Att se Felix tindra.
- Ytlish: Mina vanliga kläder.
- Att få hålla i två nya böcker jag har skrivit (i jan - feb 2011).
- Nya bebisen. Nya människan. Kärleken. Å, pirr av förväntan.

4 kommentarer:

TUTT sa...

Wow.
Tack för att du delar så ärligt och utelämnande. Tusan vad mycket finsa saker det är på gång! Pöss!

Amanda sa...

oj
var det (för) utelämnande?

(jag kanske har flyttat min gräns)

TUTT sa...

Nej. Inte FÖR utelämnande. BRA.

Christin sa...

Instämmer med TUTT. Du är rak och ärlig, på ett alldeles perfekt sätt, och det gillar vi.

Och det där med hur ni alla reagerar på en nykomling; det löser sig. Det löste ju sig med er när Felix kom. Man anpassar ju sig.

/säger en som inte alls vet, som bara har tittat på andra och lärt sig :)